با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

فوتی تصادفات رانندگی در مازندران طی سه‌ماهه سال‌جاری افزایش داشت

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در سه‌ماهه امسال تعداد ۱۶۳ نفر (۱۳۱ مرد و بقیه زن) بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش داشت.

منتشر شده

در

به گزارش پایگاه خبری آمل نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی با بیان اینکه در همه محورها  شاهد افزایش آمار تصادفات بودیم، اظهار کرد: جاده‌های برون‌شهری و راه روستایی با ۱۱۴ مورد با افزایش یک‌درصدی و  محور درون‌شهری با ۴۹ نفر با افرایش ۲۳ درصدی فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

بر اساس این گزارش، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری، میاندورود با ۳۵،  بابل با ۲۴ و آمل با ۱۸ مورد بیشترین و رامسر با ۲  فوتی کمترین شهر گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در تفکیک وضعیت متوفی افزود: در زمان وقوع تصادف ۶۱ نفر از افراد عابرین پیاده، ۳۶ نفر موتورسوار، ۳۴ نفر سرنشین، ۲۸ نفر راننده و ۴ مورد هم دوچرخه سوار فوتی به ثبت رسید.

این مسؤول با اشاره به اینکه صرفاً آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است، اضافه کرد: در سه ماه امسال، ۴ هزار و ۱۶۵ نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد کاهش داشت.

عباسی یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ‌سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه‌ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی مؤثر باشند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.