با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

فوت ۲۹ نفر براثر حوادث کار در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: مرگ و میر ناشی از حوادث کار در سه ماهه امسال ۲۹ نفر هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش داشت.

منتشر شده

در

علی عباسی با اشاره به کاهش ۹ درصدی تلفات ناشی حوادث کار اظهار داشت: از این موارد ۲۱ نفر متأهل و مابقی مجرد هستند و بر اساس آمارهای موجود در سه ماهه سال جاری سقوط از بلندی با ۱۹ فوتی رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می‌دهد و جسم سخت با شش، برق گرفتگی با سه و سوختگی با یک فوتی در رتبه‌های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران افزود: در سه ماهه امسال بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با ۱۵ مورد در خرداد ماه و فروردین و اردیبهشت با ۷ مورد گزارش شده است و طی این مدت شهرستان‌های آمل با چهار، ساری، بابل و چالوس هر کدام با سه فوتی بیشترین و شهرستان‌های بابلسر، رامسر، قائم شهر، میاندرود، محمود آباد و نور هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران به تفکیک سن متوفیان گفت: سنین ۳۱ تا ۴۰ سال با ۶ فوتی بیشترین و سن بیش از ۶۱ سال با ۴ فوتی کمترین آمار در این سه ماهه گزارش شده است.

عباسی افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان تعداد ۲۲۸ مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشت از این تعداد ۲۱۴ نفر مرد و مابقی زن هستند.

عضو شورای قضائی استان با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان می‌باشد گفت: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.