با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

فوت 11 تهرانی مبتلا به کرونا در مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه نگران موج دوم بیمارى هستیم و پیش‌بینی می‌شود درگیر موج دوم شویم که بستگی به رعایت کردن مردم دارد، گفت: تا امروز یک هزار و 815 نفر در این بیمارستان بستری و تعداد زیادی از آن‌ها بهبود و ترخیص شدند.

منتشر شده

در

سیدفرزاد جلالی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ۳۰ بهمن اولین بیمار کرونایی در استان در شهر بابل تشخیص داده شد و بلافاصله تجهیز بیمارستان میناگر را شروع کردیم، اظهار کرد: با افزایش تعداد بیماران، بیمارستان‌های روحانی، یحیی‌نژاد و شهیدبهشتی نیز به مجموعه اضافه شدند.

وی افزود: خوشبختانه در عرض چند روز توانستیم کمبودها را تا حد زیادى مرتفع کنیم؛ ماسک و پوشش محافظتى پرسنل برای ما اولویت اصلى بود و است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه در این مدت  ۱۱ هزار بیمار سرپایی را مدیریت کردیم، تصریح کرد: خیلی از این افراد دچار بیماری کرونا نبودند؛ برخی بیماری‌هاى ویروسى و غیر ویروسى دیگر داشتند و برخی نیز که احتمال کرونا داشته ولى علائم خفیف داشتند، بصورت سرپایی درمان شدند و آن‌هایی که طبق راهنماهاى علمى ضرورت برای بستری داشتند نیز بستری شدند.

جلالی با بیان اینکه تا امروز یک هزار و 815 تن بستری و تعداد زیادی از آن‌ها بهبود و ترخیص شدند، عنوان کرد: درصد آمار فوتی‌های ما تقریبا معادل میانگین کشورى است و با توجه به اینکه بیماران بدحال ارجاعى از سایر شهرهاى استان هم زیاد داشتیم براى مثال از ٩ مادر باردار کرونایی ٥ نفر غیر بابلى بودند که همگى در اطاق زایمان  ویژه بیماران کرونایی که از روزهاى اول آماده کرده بودیم، زایمان کردند.

وی با بیان اینکه مشکل ما این بود که برخی از بیماران،  خارج از شهرستان می‌آیند و البته ما با افتخار آن‌ها را هم تحت پوشش درمانى قرار دادیم، بیان کرد: ۱۱ فوتی ما تهرانی‌هایی بودند که اواخر اسفند  به مازندران سفر کرده بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه آخرین آمار بستری ما حدود ۳۰۰ نفر است که در طول روز حدود ۴۰ الی ۵۰ نفر ترخیص و کمتر از این تعداد نیز بستری می‌شوند، افزود: در ۵ الی ۶ روز اخیر آمار ما رو به کاهش بوده است.

جلالی با بیان اینکه نگران موج  دوم بیمارى هستیم و پیش‌بینی می‌شود درگیر موج دوم شویم که بستگی به رعایت کردن مردم دارد، خاطرنشان کرد: در سیستم بهداشتی و درمانی ۲۰ الی ۳۰‌درصد کنترل بیماری به ما مربوط می‌شود و حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد مربوط به سازمان‌هایی می‌شود که می‌توانند دخالت بارزی در پیشگیری از سرایت داشته باشند.

وی با بیان اینکه بهتر است تعطیلی اصناف را با جدیت و نظارت بیشتر ادامه دهیم و پایش دائمى داشته باشیم که هیچ مغازه‌ای به غیر از اصناف مجاز باز نباشند و مردم نیز به سفر نروند، افزود: مردم در دو هفته پیش رو رفت‌وآمد نداشته باشند؛ شب‌نشینی و دورهمی‌ها را تعطیل و مطلقا به بیرون نیایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: با ادارات نیز هماهنگی‌های خوبی شده است که کارمندان را به یک‌سوم تقلیل دهند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.