با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

قاضی‌زاده‌هاشمی: حرکت شیخ فضل‌الله نوری در ادامه حرکت علمای اسلام بود

منتشر شده

در

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حرکت شیخ فضل‌الله نوری در ادامه حرکت علمای اسلام قبل از وی بود ولی حضور غربگرایان مسیر را منحرف کرد.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی ظهر امروز در همایش بزرگداشت شیخ فضل‌الله نوری در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان نور با بازخوانی خاطرات شیخ‌ شهید اظهار کرد: علمای دین با آزادی‌خواهی لیبرالی که دین را کنار بگذارد مخالفت می‌کنند و آنقدر عملیات روانی اتفاق می‌افتد که حتی فرزندان شیخ با معاندان وی همراهی می‌کنند، جریان رسانه‌ای آنقدر قوی است که اجازه توجه مردم به نظرات شهید را نمی‌دهد.

وی افزود: حرکت شیخ فضل‌الله در ادامه حرکت علمای اسلام قبل از خود بود و ادامه پیدا کرد تا انقلاب اسلامی، ولی حضور غربگرایان مسیر را منحرف کرد و سبب روی کار آمدن امثال رضاخان قلدر شد، ظاهر کار مخالفان شیخ مشروطه‌خواهی بود اما باطن استبداد‌طلبی داشت و مستبدی مثل رضاخان به حکومت رسید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: هر جا جریان لیبرال به ظاهر آزادی‌خواه به قدرت برسد بی‌رحم‌ترین بی‌رحم‌هاست و هر کسی جلوی آنان بایستد از بین می‌برند کاری که اول انقلاب با شهید مطهری و بهشتی کردند.

قاضی‌زاده‌هاشمی ادامه داد:  این افراد اگر لحظه‌ای فرصت پیدا کنند رحم نمی‌کنند و معلمان و راهنمایان را از مردم می‌گیرند، وقتی شیخ فضل‌الله نباشد تا ۵۰ سال حکمت را به راحتی در دست دارند و کسی را بر سر کار می‌آورند که بتوانند از کنار او بهره ببرند.

وی بیان کرد: ممکن است مصادیق تغییر کند اما موضوعات تغییر نمی‌کند، انقلاب امام خمینی (ره) در پی مبارزات ۳۰۰ ساله علما در ایران و تکیه به جریانات مختلف اتفاق افتاد و مردم ما درک کردند با ولایت فقیه می‌توانند به سرمنزل مقصود برسند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: جریان لیبرال در انقلاب اسلامی تلاش کرد مسیر را منحرف کند اما تجربیات مردم مانع آنان شد.

قاضی‌زاده تصریح کرد: امروز هم عده‌ای تلاش می‌کنند یا به فراموشی سپردند این تجربیات گران سنگ جوانان و نسلی که انقلاب و زمان را درک نکردند را به انحراف ببرند، کنگره مثل شهید شیخ فضل الله می‌تواند فرصت را فراهم  کند تا پیرامون شخصیت شیخ صحبت کرد چون موضوع شیخ فضل‌الله موضوع امروز ما است، همه مسائل و مشکلات و راهی که ایشان رفتند الان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: باید مراقب بود تا اتفاقی که زمان اعدام شیخ افتاد و فرزندش پای دار کف می‌زد، دیگر اتفاق نیفتد.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در ادامه اظهار کرد: در طول تاریخ چهره‌هایی خادم بودند، ولی خائن معرفی شدند و چهره‌های خائن که خادم معرفی شدند و مصداق مهم آن وجود حضرت امیرالمومنین است که در ۷۵ هزار منبر  لعن و نفرین می‌شدند.

وی افزود: چهره مظلوم شیخ فضل الله هم از همین مصادیق است که نگذاشتند صدای ایشان به مردم برسد، آیا مخالف مشروطه بود، خیر ـ بلکه ایشان تحریف کردند و ایشان را مخالف دین معرفی کردند و به جرم اینکه با جریان غرب‌گرای مشروطیت همراهی نکرد ضد مشروطه معرفی کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: امروز هم انقلاب انگلیسی دارند، آنهایی که به ظاهر انقلابی بودند و یا واقعا زمانی انقلابی بودند^ می‌گویند باید با نظم آمریکایی و آمریکا کنار بیائیم و همه تلاش‌ها و خون‌های شهدا را نادیده می‌گیرند و تلاش می‌کنند ایران و انقلاب را تحت سلطه غرب و آمریکا در بیاورند.

محمدی لائینی یادآورشد: امروز ملتی به مراتب آگاه‌تر داریم که نمی‌گذارند دشمنان به هدف خود برسند و لذا با ایجاد نارضایتی می‌خواهند مردم از کرده خود پشیمان شوند.

وی افزود: این ملت اکثریت دل در گرو انقلاب و نظام دارند و ارکان سلطه غرب را به لرزه در آوردند و به خطر انداختند.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: این حق آیندگان است که تاریخ را تحلیل و خائن و خادم را معرفی کنیم و نگذاریم خادمان به سیاست تحریف مظلوم شوند و خائنان امور را در دست بگیرند  و به اشتباه خادم معرفی شوند.

محمدی‌لائینی گفت: شهامت و مقاومت او برای اسلام او را به پای دار برد و او در راه شریعت سر و جان فدا کرد و این مسیر در دیار علویان استمرار یافت؛ او پرچم اسلام‌خواهی بود و هیهات من الذله را تفسیر کرد و دعوت انگلیس را نپذیرفت.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.