با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

“قربانعلی مسافر” سردبیر و خبرنگار پایگاه خبری آمل نیوز حائز رتبه برتر جشنواره یادگار باقی شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با اشاره به برگزاری آئین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی و هنری "یادگار باقی" به میزبانی این شهرستان، گفت: "قربانعلی مسافر" سردبیر و خبرنگار پایگاه خبری آمل نیوز حائز رتبه برتر جشنواره یادگار باقی شد.

منتشر شده

در

حجت‌الاسلام محمدهادی بهرامی در آئین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی و هنری "یادگار باقی"، در سالن همایش‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان اظهار کرد: وقف سنت ماندگار و پایدار است که نه تنها در دنیا بلکه در آخرت نیک‌نامی و حسنه جاری به همراه دارد.

وی با اعلام اینکه ایران اسلامی از دیرباز و حتی قبل از اسلام دارای فرهنگ غنی و بزرگ بوده است، افزود: در تاریخ سراغ نداریم در سرزمین ایران جز یکتاپرستی دین دیگری پرستش شده باشد و در شهرهای تاریخی بیشتر این امر هویدا است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با اشاره به اینکه در شهرهای تاریخی با نگاه به شهرسازی، هنر و معماری پتانسیل فرهنگی بالای کشورمان مشاهده می‌شود، بیان کرد: ایرانی‌ها از ابتدا راه و مسیر را به خوبی پیدا کردند و تنها سرزمین مستقل و مستحکم هستیم که در دیار علویان به فرهنگ تشییع روی آوردیم.

این مسؤول با اشاره به روز فرهنگ بومی مازندران و ورود علویان به استان با توجه به خاصیت بارز فرهنگی، تصریح کرد: روز تسخیر لانه جاسوسی به همراه اعیاد اسلامی و روز دانش‌آموز از مناسبت‌های شاخص این ایام است که باید همیشه گرامی داشته شود.

بهرامی با اشاره به اینکه فرهنگ وقف از دیرباز مورد توجه عام و خاص بوده و با نیت کمک به همنوعان ایجاد شده است، گفت: نیت واقفان این روزها به سمت امور فرهنگی و درمانی در کشورمان سوق داده شده است.

وی با اعلام وجود بیش از یک هزار و ۷۰۰ مورد نیت واقفان، تصریح کرد: جشنواره یادگار باقی برای نخستین بار در این شهرستان توانسته مورد استقبال هنرمندان و خبرنگاران قرار گیرد و در سه بخش عکاسی، خوشنویسی و رسانه کارنامه مطلوبی در نخستین تجربه خود کسب کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی و هنری یادگار باقی با همت مسؤولان شهری، گفت: این جشنواره با اهداف گسترده در بخش‌های خوشنویسی، عکاسی و رسانه در قالب تیتر و گزارش از ۱۰ تا ۱۴ آبان امسال برگزار شده است.

این مسؤول با اعلام اینکه واقفان نیک‌اندیش با اهدای مال، باقیات و صالحات برجای گذاشته و حسنه جاریه رقم خواهند زد، تصریح کرد: در پایان جشنواره به سه نفر برتر هر بخش تندیس جشنواره، لوح سپاس و جوایز نقدی اهدا شد.

بهرامی گفت: بسترسازی برای رسیدن به منویات رهبر انقلاب به منظور تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، احیای وقف این سنت غنی، ماندگار و جاوید به همراه زمینه‌سازی برای حضور و مشارکت فعال نسل جوان و نوجوان متعهد و انقلابی در عرصه فعالیت‌هایی با موضوع احسان و نیکوکاری، ترویج و گسترش فرهنگ وقف در جامعه به ویژه در میان نسل جدید در قالب فرهنگ و هنر، نوآوری و بروز ایده‌های برتر توسط هنرمندان خوشنویسی، رسانه در دو بخش گزارش و تیتر و عکاسی با موضوع وقف و اماکن متبرکه، اثرگذاری این مهم در قالب رسانه و هنر بیشتر از بیانات شفاهی و دیداری از مهمترین اهداف است.

"قربانعلی مسافر" سردبیر و خبرنگار پایگاه خبری آمل نیوز حائز رتبه برتر شد

وی با اعلام اینکه تعداد ۹۹ امامزاده و بقعه متبرکه در شهرستان آمل باعث ایجاد فضای امن مذهبی، دینی و فرهنگی برای تمسک به خاندان اهل بیت، یادآور شد: این شهرستان تعداد ۴۵۲ مسجد، ۱۳۲ حسینیه، چهار زینبیه، ۱۴۰ تکیه و تعداد ۱۲ گلزار شهدا و قبرستان دارد.

بهرامی گفت: تعداد یک هزار و ۲۶۸ موقوفه در این شهرستان وجود دارد و کار برای وقف، موقوفات و اوقاف در این شهرستان بسیار متنوع و فراوان است.

 نخستین دوره جشنواره فرهنگی و هنری " یادگار باقی " در سه رشته عکاسی، خوشنویسی و رسانه برگزار شد که "قربانعلی مسافر" سردبیر و خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی آمل نیوز در بخش رسانه حائز رتبه برتر شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.