با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

قهرمانی شطرنج باز ساروی در مسابقات کشوری جام وحدت به میزبانی آمل

مسابقات شطرنج رپید « سریع » آزاد کشوری که با حضور برترین های این رشته ورزشی درآمل برگزار شد، با قهرمانی شطرنج باز ساروی به پایان رسید.

منتشر شده

در

دراین مسابقات که به مناسب میلاد پیامبراکرم(ص) وگرامیداشت هفته وحدت به میزبانی هیئت شطرنج آمل در مجموعه سرای مهر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری آمل برگزار شد،" حسین قادی صاحبی" از ساری با کسب ۹ پیروزی، یک تساوی وبدون شکست قهرمان شد.

همچنین " ابوالفضل مقیسه" از گرگان و " علیرضا راعی " از تهران به ترتیب دوم و سوم شدند.

رییس هیئت شطرنج شهرستان آمل اظهار داشت که دراین مسابقات دو روزه حدود ۲۰۲ شطرنج باز از استانهای مختلف کشور حضور داشتند و در ۱۱ دور به روش سوئیسی با هم رقابت کردند.

محمدعلی جعفری افزود: دراین دوره به لحاظ تعداد شرکت کننده در مسابقات آزاد، که بیشترین تعدادی که حضور یافته بودند، حدود ۱۸۰ نفر بوده و دراین دوره رکورد جدیدی توسط هیات شطرنج آمل با رقابت ۲۰۲ شطرنج باز به ثبت رسید.

وی ادامه داد، علاوه بر این حدود ۶۰ نفر از شطرنج بازان جدید نیز که به تازگی به این رشته ورزشی اضافه شده بودند، دراین مسابقات حضور یافتند که از این حیث هم جالب توجه بوده است.

تجربه دو روزه مسابقات در۱۱ دور به روش سوئیسی

رئیس هیئت شطرنج شهرستان آمل اضافه کرد، از رویکردهای دیگری این مسابقه، ثبت وتجربه برگزاری مسابقه درکمتر از ۲ روز و۱۱ روش به روش سوئیسی بوده که خوشبختانه با حضور همه بازیکنان خود دراین دوره این مهم نیز به دست آمد.

جعفری گفت، این مسابقات طبق مقررات فدراسیون جهانی برگزار شد وامتیازهای شطرنج بازان دراین مسابقات محاسبه وبه فدراسیون شطرنج ارسال می شود.

وی یادآورشد، با توجه به استقبال خوب شرکت کننده ها در دوره های گذشته این مسابقات که به صورت استانی ومنطقه ای برگزار شده بود، دراین دوره این مسابقات به صورت آزاد کشوری برگزار و استقبال خوبی نیز همراه شده بود.

کم سن ترین شرکت کننده دراین جام دختری با حدود ۶ سال سن ومسن ترین شرکت کننده نیز پیرمرد ۷۶ ساله بود. به ۱۰ نفر برتر این مسابقات نیز جایزه نقدی از سوی برگزار کنندگان اهداء شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.