با ما همراه باشید

تجارت

قول مساعد وزیر علوم و تحقیقات برای خرید 10 هزار تن برنج تولیدی مازندران

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / فرماندار ویژه آمل از قول مساعد وزیر علوم و تحقیقات برای خرید ۱۰ هزار تن برنج تولیدی مازندران جهت مصرف دانشگاه ها، موسسات و مراکز وابسته به این وزارتخانه خبر داد و گفت: در صورت تحقق این مهم در آینده نزدیک شاهد اتفاقات بسیار مطلوبی در این بخش خواهیم بود.

سید عباس حسینی امروز در كارگروه تسهيل تجارت و بازرگاني برنج استان مازندران، اظهار کرد: این جلسه به منظور ساماندهي و تسهيل فروش برنج كشاورزان برگزار شده هرچند در حوزه تولید برنج مشکلی وجود ندارد و کیفی ترین برنج کشور در آمل و فریدونکنار تولید می شود.

وی افزود: در حوزه زنجیره تأمین برنج حلقه مفقوده ای وجود داشت و راه اندازی مركز تجارت برنج در واقع تکمیل کننده زنجیره تأمین و توزیع برنج است.

فرماندار ویژه آمل با بيان اينكه بايد بتوانيم در زمينه بازرگاني و تجارت برنج نيز اقدامات اساسي صورت دهيم و بحث بازاررساني و تجارت برنج بايد مورد توجه قرار گيرد، تصریح کرد: تسهيل تجارت برنج به رونق بازار برنج كمك زيادي كرده و انبار برنج در دست كشاورز را به كمترين ميزان ممكن مي رساند.

حسینی با اشاره به اینکه این مرکز در حوزه تجارت برنج می تواند نقش کلیدی و راهبردی را ایفا کند، اظهارکرد: مرکز تجارت بین المللی و پایانه صادرات برنج کشور مستقر در آمل ظرفیت موجود در حوزه تجارت برنج کشور محسوب می شود و یک بازوی توانمند و نقطه تعادل در بخش دولتی و خصوصی برای تأمین برنج مورد نیاز است.

فرماندار ویژه آمل با بیان اینکه نگاه مغفولانه در حوزه تجارت برنج از جمله مشکلاتی بود که در همایش ها کمتر به آن توجه می شود، افزود: راه اندازی مرکز توسعه تجارت برنج، عرضه آن در بورس و خرید حداقل ۵۰ درصد برنج مورد نیاز دستگاه‌ها، نقطه امید بزرگی را برای کشاورزان منطقه ایجاد کرده است.

وی با عنوان اینکه در گذشته برنامه ریزی منسجم و اصولی برای فرش و صادرات محصول برنج مازندران وجود نداشت، بیان کرد: با اقدامات صورت گرفته و راه اندازی این پایانه به ویژه در دو سال اخیر اقدامات مثبت از جمله کشت قراردادی، بهبود بذور، توزیع بذر شناسنامه دار و حتی صادرات برنج صورت گرفته است.

حسینی از قول مساعد وزیر علوم و تحقیقات برای خرید ۱۰ هزار تن برنج تولیدی مازندران جهت مصرف دانشگاه ها، موسسات و مراکز وابسته به این وزارتخانه خبر داد و گفت: در صورت تحقق این مهم در آینده نزدیک شاهد اتفاقات بسیار مطلوبی در این بخش خواهیم بود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.