با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

لزوم اجرای صحیح طرح رتبه‌بندی معلمان/ پاداش فرهنگیان بازنشسته ۱۴۰۱ پرداخت شود

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به لزوم اجرای صحیح طرح رتبه‌بندی معلمان توسط وزارت آموزش و پرورش، گفت: پاداش فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۱ هرچه زودتر پرداخت شود.

رضا حاجی‌پور سه‌شنبه شب همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) در یادواره 100 شهید حوزه جوادالائمه به میزبانی روستای کمانگرکلا بخش دشت‌سر این شهرستان، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم تاکنون عملکرد خوبی در اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان داشته است، طرحی که سال‌های زیادی بر روی زمین مانده بود و جرأت اجرای آن وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه در اجرای صحیح این قانون مشکلاتی وجود دارد و مطالبات در این بین فراوان است، افزود: انتظار می‎رود وزیر آموزش و پرورش با درنظر گرفتن شرایط همه قانون را اجرا کند و یکی از مهمترین مطالبات همه معلمان در سراسر کشور به نتیجه برسد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه لایحه رتبه‌بندی معلمان در چند دولت گذشته اجرایی نشد و جرأت اجرا آن دیده نمی‌شد، خاطرنشان کرد: ولی با اجرایی شدن طرح در مجلس شورای اسلامی در دولت سیزدهم اجرا شده و به آن جامه عمل پوشاند.

وی با قدردانی از اجرای طرح ساماندهی معلمان و فرهنگیان، یادآور شد: معلمان زیادی سالیان سال به صورت خرید خدمت، حق‎التدریس، معلمان پیش دبستانی، غیرانتفاعی و سرباز معلم مشغول به فعالیت بودند و کسی پیگیر امور آنها نبود.

حاجی‌پور بیان کرد: همه معلمانی که با توجه به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد آموزش و پرورش شدند و سالیان زیادی کار می‌کنند انتظار ساماندهی دارند هرچند مجلس شورای اسلامی تمام توان خود را برای ساماندهی فرهنگیان و معلمان به کار می‌گیرد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود دولت و وزارت آموزش و پرورش همه راهکارهای لازم برای جذب این افراد را در نظر بگیرد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پاداش پایان خدمت معلمانی که در سال ۱۴۰۰ بازنشسته شدند توسط وزارت آموزش و پرورش پرداخت شد، بیان کرد: معلمان و فرهنگیانی که در سال ۱۴۰۱ بازنشسته شدند منتظر پرداخت مطالبات و پاداش خود هستند و در قالب تماس تلفنی و پیامک از نمایندگان مجلس به عنوان وکلای خود انتظار دارند تا پرداخت پاداش آنها اجرا شود البته از وزارت آموزش و پرورش انتظار داریم تا هر چه زودتر پرداخت این افراد انجام شود.

وی با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا(س) و ایام فاطمیه، یادآور شد: حضرت زهرا(س) نمونه بارز ولایت‌پذیری، صبر، دشمن‌ستیزی و اوج ولایتمداری بودند.

حاجی‌پور با اعلام اینکه در دامن یک زن می‎تواند فرزندانی پرورش یابند که الگو و اسوه همه عرصه‌ها در جهان بوده و برای جهانیان درس اقتدار و سربلندی باشند، خاطرنشان کرد: فرزندان حضرت زهرا(س) اسوه و الگوی صبر، استقامت، ایثار، شهادت، دلیری، مردانگی، دشمن‌ستیزی و همه خوبی‎ها هستند.

وی بیان کرد: امروزه اقتدار، امنیت، صلابت، پیشرفت، بزرگی، قدرت و رشادت ایران اسلامی را مدیون خون شهدا هستیم همچنین شهدا همیشه شمع محفل بشریت بوده و باید با وصیت‌نامه شهیدان از آنها در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی خود درس بگیریم.

حاجی‌پور گفت: فرصت خدمت در نظام جمهوری اسلامی زمان طلایی برای مسؤولان محسوب می‌شود و باید در زمان خدمت به مردم خالصانه گام برداشته و در پیشگاه خداوند برای خدمت به خلق کارنامه مثبت برجای بگذاریم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.