با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

لزوم اختصاص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای حل مشکلات مدارس آمل

منتشر شده

در

فرماندار آمل از برآورد اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای حل مشکلات مدارس این شهرستان خبر داد.

سید عباس حسینی امشب همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) در یادواره ۱۰۰ شهید حوزه جوادالائمه به میزبانی روستای کمانگرکلا بخش دشت‌سر این شهرستان، اظهار کرد: آمل از شهرهای شاخص شمال کشور است که مردم این شهرستان با خلق حماسه اسلامی ۶ بهمن سال ۱۳۶۰ و تقدیم بیش از ۴۰ شهید توانستند طومار کمونیست‌ها را در هم بپیچند و برای همیشه در وصیت‌نامه سیاسی الهی امام راحل ماندگار شوند.

وی افزود: این شهر دیار علما، ادیبان، بزرگان دینی، مراجع تقلید و چهره‌های شاخص است که نمونه بارز آن پرورش مفاهر جهان اسلام علامه ذوالفنون آیت‌الله حسن حسن‌زاده آملی و مفسر کبیر قرآن آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در این شهرستان است.

فرماندار آمل تصریح کرد: این شهرستان با بیش از ۴ هزار معلم، ۷۰ هزار دانش‌آموز و ۴۲۰ مدرسه از شهرهای شاخص و پرجمعیت بدنه تعلیم و تربیت در حوزه خانواده آموزش و پرورش است.

حسینی با اعلام فعالیت پنج دانش‌آموز المپیادی در این شهرستان که دو دانش‌آموز المپیاد در حوزه علوم ریاضی هستند، بیان کرد: در سال جاری از ۱۰ دانش‌آموز اعزامی کشور ایران به المپیاد جهانی علوم ریاضی به میزبانی کشور ژاپن از آمل هستند که ۸ دانش‌آموز دیگر در تهران فعالیت دارند.

فرماندار آمل با اشاره به بازدید وزیر آموزش و پرورش از مدارس انقلاب اسلامی، ابن سینا، صفایی و دبستان امام سجاد(ع) روستای کمانگرکلا بخش دشت‌سر، یادآور شد: چهار مدرسه انقلاب اسلامی، ابن سینا، صفایی و رزکه در شهرستان آمل نیمه تمام هستند و همچنان پروژه‌های عمرانی آن برای تکمیل ادامه دارد.

وی ادامه داد: سه مدرسه جوادالائمه، امام علی(ع) و امام خامنه ای در حوزه شهری آمل دچار چالش جدی بوده و رأی تخلیه برای آنها صادر شده است همچنین دو مدرسه تخریبی ۶ کلاسه در روستاهای درویش‎خیل و درزی‎کلا نیازمند توجه جدی هستند و مدرسه شاهد پسران نیز با مشکلات وقفی اداره اوقاف و امور خیریه مواجه است همچنین از وزیر آموزش و پرورش درخواست رسیدگی جدی به مسائل مختلف مدارس این شهرستان را داریم.

دستور ویژه وزیر برای گنجاندن حماسه آمل در کتاب‌های درسی

فرماندار ویژه آمل با اشاره به برآورد اعتبار بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان برای حل مشکلات مدارس آموزش و پرورش آمل، بیان کرد: دستور وزیر آموزش و پرورش در بازدیدهای گذشته از آموزش و پرورش آمل راهگشا بوده و این بار درخواست توجه جدی داریم.

وی از دستور ویژه وزیر آموزش و پرورش برای گنجاندن حماسه اسلامی ۶ بهمن سال ۱۳۶۰ آمل در محتوای کتاب‌های درسی خبر داد و گفت: این اقدام مهم با نگاه ویژه وزیر آموزش و پرورش در بحث تعلیم و تربیت انجام شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.