با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

لزوم افزایش بودجه تحقیقات درسند توسعه کشور

رئیس هیئت بازرسی و نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی، افزایش بودجه های تحقیقاتی مبتنی بر پژوهش های کاربردی در مسیرتوسعه کشور را ضروری و مورد نیاز دانست.

منتشر شده

در

دکتر حسن غفوری فرد درهم اندیشی نخبگان جوان وفرهیختگان کشور در دانشگاه شمال آمل گفت: باشگاه نخبگان وفرهیختگان کشور از افرادی که اهل تحقیق وپژوهش و یافته های علمی وکاربردی هستند، درحال رشد وامیدوار کننده است واین ظرفیت باید در جهت توسعه کشور بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: کشوری که در مسیر توسعه گام بر می دارد، باید به بودجه تحقیقاتی خود نیز اضافه کند، وطبیعی هست که این شرایط باید در ایران که در این مسیر در حال حرکت است، نگاه ویژه ای از سوی دولت ومجلس در افزایش بودجه های تحقیقاتی شود.

رئیس هیئت بازرسی و نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد، باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که همه محققان و پژوهشگران دارای ایده علمی دانش محور بتوانند برای پرورش ایده و سپس تبدیل آن به پدیده و نهایتا تولید اقتصادی و تجاری سازی از این فضای به وجود آمده استفاده کنند.

غفوری فرد، همچنین به ظرفیت قابل قبولی که در راستای کارهای تحقیقاتی وایجاد فرصت های استارتاپی در دانشگاه شمال آمل ایجاد شده ، اشاره کرد وگفت،در شرایط حساس کنونی کشور همه باید کمک کنند تا تحول بنیادین در حرکت به سمت توسعه پایدار کشور در راستای اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید تسریع شود.

وی ادامه داد، صنعتگران وسرمایه گذاران واحدهای تولیدی وصنعتی از ظرفیت های بسیار خوبی برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانش بنیان و تجاری سازی ایده‌های علمی و دانش محور هستند وبه نوعی باید همه مراکز رشد، پارک‌های فن آوری و حتی خود باشگاه‌های پژوهشگران جوان و نخبگان در سراسر کشور از برخوردار شدن از حمایت های مالی که ایده های نوآورانه را به تولید برسانند، بهره مند شودند.

وی یادآورشد، جنبش نرم افزاری و حرکت جهادی که در راستای بیانات مقام معظم رهبری بیان شده باید توسط همه متولیان امر در کشور، درتسهیل کننده امر پژوهش و تبدیل ایده به پدیده شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.