با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

لزوم بازنگری نقش شوراها در راستای اهداف انقلاب/ باید نظام مدیریت مشارکت محور و مدیریت محلی توسعه یابد

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / معاون وزیر کشور با تأکید بر تبیین و بازنگری در نقش شوراهای شهرها و روستاها در راستای اهداف انقلاب اسلامی، گفت: باید نظام مدیریت مشارکت محور و مردم محور در شهرها به معنای مدیریت محلی توسعه یابد.

ابوطالب شفقت عصر امروز در همایش تجلیل اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها در بخش لاریجان، اظهار کرد: مسیر تحقق آرمان های انقلاب اسلامی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب می گذرد که در این حوزه باید به فرمایشات معظم له توجه ویژه داشته و به خوبی جامه عمل بپوشانیم.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از توجهات رهبر معظم انقلاب به تشکل‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در اداره کشور است، افزود: تشکل هایی که در کشورمان برگرفته از بطن مردم هستند باید در آینده نظام اسلامی، جهت‌گیری و راهبردهای آن نقش اساسی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور استان‌های وزارت کشور با تأکید بر تبیین و بازنگری در نقش شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در راستای اهداف انقلاب اسلامی، تصریح کرد: امروزه توسعه محلی در نظام توسعه ای کشورها نقش اساسی دارد بنابراین از شورای شهرها و روستاها انتظار می‌رود تا به توسعه محلی توجه ویژه داشته باشند.

وی با اعلام اینکه اعتقاد دارم باید خرد علمی تخصصی در شوراها ارتقا یابد، خاطرنشان کرد: این مهم باعث می شود تا سطح  فعالیت مردم پایه رشد کرده و به آنچه برای مردم ضروری است دست یابیم.

معاون هماهنگی امور استان‌های وزارت کشور با بیان اینکه دهیاران و شوراها در راستای نشاط اجتماعی گام بردارند، بیان کرد: دهیاران و شوراها در راستای نشاط اجتماعی گام بردارند همچنین دهیاران و شوراها حلقه بزرگ مدیریتی در کشور محسوب می شوند و باید در فعالیت آن بازنگری جدی انجام شود.

شفقت ادامه داد: شوراها حلقه های مردمی مدیریتی هستند که می توانند حلقه های متعددی تشکیل داده و از وجود همه ظرفیت های مردمی برای اشاعه نشاط اجتماعی بهره گیرند.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی در برداشتن گام های بزرگ در افزایش مشارکت مردم در حکومت داری سرآمد است، خاطرنشان کرد: باید نظام مدیریت مشارکت محور و مردم محور در شهرها به معنای مدیریت محلی توسعه یابد.

معاون هماهنگی امور استان‌های وزارت کشور بیان کرد: در قانون مسؤولیت‌های بسیاری به شوراها محول شده و انتظار فراوان از این بخش از مدیریت کشور می‌رود همچنین شناخت قانون و برنامه‌ریزی بر اساس آن یکی از مهم‌ترین اموری است که شوراها باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

شفقت یادآور شد: شوراهای اسلامی باید نیازها و ظرفیت‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و مذهبی منطقه خود را مطالعه کنند و از دانشگاه‌ها و جوانان بهره بگیرند.

وی گفت: باید در نظام جمهوری اسلامی مسؤولیتی که در بخش‌های مختلف عهده دار شدیم را با خرد علمی و تخصصی پیش برده و سبک مدیریت مردم محور را نهادینه کنیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.