با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

لزوم توجه به معماری ایرانی و اسلامی در مازندران/ منطقه آزاد با پیوست فرهنگی ایجاد شود

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه باید در ساخت و سازهای استان معماری ایرانی و اسلامی لحاظ شود، گفت: ایجاد منطقه آزاد هم می‌تواند فرصت و هم تهدید باشد، باید پیوست فرهنگی در ایجاد آن لحاظ شود.

منتشر شده

در

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی صبح امروز در نشست مجمع نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل آیت‌الله آملی اظهار کرد: با توجه به اینکه در شرایط وضعیت قرمز کرونا قرار داریم باید با رعایت شرایط بهداشتی و لحاظ کردن موضوع قرنطینه از شیوع ویروس منحوس جلوگیری کرده و بتوانیم زنجیره انتقال را قطع کنیم.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان با حفظ وفاق و همدلی در مازندران توانستند به بخشی از خواسته‌های ما توجه داشته باشند، افزود: وحدت و همدلی بین نمایندگان روز به روز پررنگ‌تر می‌شود و این مهم باعث خوشحالی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه خدمت به مردم برای کسب رضایت خداوند و مخلوقات آن باشد، تصریح کرد: فلسفه خدمت رسیدن به فوز عظیم و نائل شدن به رحمت الهی و آباد کردن زمین است.

این مسؤول با اشاره به اینکه خداوند در دنیا مواد خام را در اختیار ما نهاده تا فرآورده زیبا و ارزشمند بسازیم، خاطرنشان کرد: همه در راستای فلسفه خلقت حرکت داریم البته فرصت‌هایی در زندگی داریم که باید از آن بهره ببریم، باید این فرصت‌ها در زندگی فردی یا جمعی حاصل شود.

محمدی‌لائینی با اعلام اینکه باید فرصت‌ها درست مدیریت شوند تا به نتایج مطلوب برسیم، ادامه داد: باید مدیریت فرصت‌ها درست باشد تا ضایع نشده و بی‌بهره نشویم.

وی با تأکید بر اینکه خداوند مخلوقات خود و مستضعفان را وارث زمین کرده است و باید از این فرصت به درستی استفاده شود، گفت: مازندران استان بسیار زیبایی است که از کوه، جنگل، دریا، مناطق بکر و منابع متعدد خدادادی بهره می‌گیرد هر چند در بیشتر مناطق روستایی و بکر شاهد رشد روزافزون ویلاها و ساختمان‌های نامتعارف هستیم که نه تنها زیبایی را از بین می‌برند بلکه رنگ و رخ مازندران را خدشه‌دار کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه باید در ساخت و سازهای مازندران معماری ایرانی و اسلامی لحاظ شود، متذکر شد: با افزایش چشمگیر قیمت دلار در کشور باید به سمت تولید و صادرات برویم زیرا شرایط برای صادرات مهیا است تا مدیریت ضعیف‌مان رقم نخورد.

این مسؤول با اعلام اینکه باید توازن واردات و صادرات داشته باشیم ولی امروزه این توازن به سمت واردات رفته است، بیان کرد: با دلار گران نمی‌توان جنسی را وارد کرد و باید به تولیدات داخل با کیفیت توجه داشت.

محمدی‌لائینی با اشاره به اینکه فرصت بسیار خوبی برای صادرات در کشور مهیا است و باید صادرات‌مان بسیار قوی انجام شود، متذکر شد: هم‌اکنون ۱۵ کشور همسایه در اطراف ایران قرار دارند و باید تولید باکیفیت داشته باشیم و بستر مشتری فراوان فراهم شود.

وی بیان کرد: کشورها به فکر افزایش تولید هستند تا صادرات را ارتقا دهند با این وجود باید بر اساس منویات رهبر انقلاب اسلامی جهش تولید را جدی بگیریم.

خطیب نماز جمعه مرکز مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره سردار حاج قاسم سلیمانی، شهدای مدافع حرم و دانشکند هسته‌ای شهید محسن فخری‌زاده، یادآور شد: کشورهایی مانند عراق برای بازسازی از کشورمان کمک میی‌خواهند ولی ما از این فرصت استفاده نمی‌کنیم و باید کارآمدی داشته باشیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه توریسم سلامت بهترین فضا را در مازندران برای درمان حاکم کرده است، ادامه داد: با راه‌اندازی و جدی گرفتن توریسم سلامت امکانات مدرن جراحی قلب و جراحی‌های بزرگ فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد منطقه آزاد هم می‌تواند فرصت و هم می‌تواند تهدید باشد، بیان کرد: باید پیوست فرهنگی در ایجاد منطقه آزاد لحاظ شود به مسائل فرهنگی‌اش توجه شود، رانت اطلاعاتی شکل نگیرد و باعث وارد شدن تکنولوژی شده و صادرات بیشتر از واردات رقم بخورد.

محمدی‌لائینی یادآور شد: نباید ایجاد منطقه آزاد عاملی برای خواباندن تولیدات داخلی شود بلکه باید برای فرصت‌های خود مدیریت مناسب داشته باشیم. / خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.