با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

لزوم توجه ویژه به حافظان و حاملان کلام‌الهی

نابغه قرآنی جهان اسلام با اعلام اینکه نخبگان قرآنی یاری‌رسان دین خدا هستند بر لزوم توجه ویژه به حافظان و حاملان کلام‌الهی تأکید کرد.

منتشر شده

در

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین طباطبایی بعدازظهر امروز در نخستین همایش تجلیل از حافظان و نخبگان قرآنی این شهرستان در سالن همایش‌های دانشکده علوم قرآنی، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا فعالیت قرآنی هم تحت تأثیر قرار گرفت و روند فعالیت‌ها کند شد ولی همچنان تعلیم و آموزش قرآن در همه مناطق جریان دارد.

وی قدردانی و تجلیل از حافظان و نخبگان قرآنی را درحقیقت تجلیل از قرآن و کلام الهی دانست و گفت: با توجه به یک روایت در کتاب اصول کافی، کسی که حافظ و حامل قرآن است گویی یک رسول و پیامبر بوده با این تفاوت که به او وحی نمی‌شود.

نابغه قرآنی جهان اسلام با اعلام اینکه قرآن بر قلب پیامبر اسلام نازل و وحی شده تا مردم را هدایت کند، افزود: حافظان قرآن باید تمام تلاش خود را در مسیر درست داشته باشند در راه و صراط پیامبر گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه در قرآن آمده است که باید حقوق و مقام‌ اهل قرآن را کم نشمارید بلکه این افراد مقام بسیار بالایی دارند، ادامه داد: قرآن بسیار عظیم و بلندمرتبه است و حافظان قرآن مقام والایی دارند البته شخصیت‌های قرآنی مبلغان بزرگ کلام خداوند هستند و حسن حفظ و تثبیت‌اش در ذهن و جان باید انجام شود.

مؤسس و مدیر مؤسسه جامعه‌القرآن کریم با اعلام اینکه باید نخبگان قرآنی مبلغان دین و پرورش‌دهنده بسیاری از افراد دیگر باشند زیرا آنها از سنین کم با قرآن خو، انس و الفت گرفتند می‌توانند بسیار اثرگذار باشند، یادآور شد: حافظان و نخبگان قرآنی باعث افتخار کشورمان، جهان اسلام و مجامع بزرگ قرآنی هستند پس باید همت داشته باشند و همیشه یاری‌رسان کتاب خداوند باشند.

این مسؤول با بیان اینکه پیامبر رسالت اصلی‌شان تعلیم کتاب و حکمت بود، گفت: از رسالت‌های شاخص و اصلی‌شان تعلیم بود باید در این مسیر تمام تلاش و توان خود را به کار بگیریم.

طباطبایی با اشاره به تجلیل ۴۰ نفر از حافظان و نخبگان قرآنی از سنین ۷ تا ۴۰ سال در این شهرستان، خاطرنشان کرد: دقت بر  عمل به قرآن، آشنایی با قرآن، تعلیم، ترویج و تکریم قرآن بسیار ارزشمند است و باید بیشتر از گذشته در جامعه مشاهده شود.

وی با بیان اینکه باید بسیار با دقت به مقوله انس و یادگیری قرآن نگاه کنیم و برای این مهم وقت بگذاریم، اظهار کرد: بشارت و انزار در سیره پیامبر بوده و برای یادگیری قرآن و حفظ آن در هر سن باید همیشه به سوی امید و امیدواری گام برداریم./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.