با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

لزوم فراهم شدن زیرساخت‌ها در روستای زادگاه علامه حسن‌زاده آملی

منتشر شده

در

پایگاه خبری آمل نیوز- قربانعلی مسافر / معاون عمرانی استاندار مازندران در بازدید از روستای ایرا بخش لاریجان گفت: زیرساخت‌های لازم برای روستای ایرا زادگاه و محل آرامگاه آیت‌الله حسن‌زاده آملی فراهم می‌شود.

رضا علیخانی کوشکک در نشست توسعه روستای ایرای بخش لاریجان، اظهار کرد: از روستای ییلاقی ایرا بخش لاریجان و بقعه متبرکه مرحوم علامه حسن‌زاده آملی بازدید داشتم، این روستا علاوه بر اینکه از شرایط زیارتی برخوردار است، موقعیت سیاحتی و گردشگری نیز دارد که تقاضای سفر بیشتر می‌شود و باید زیرساخت‌های مناسب فراهم شود.

وی با بیان اینکه روستای ایرا با فضای نورانی و طبیعتی که دارد پتانسیل بالایی داشته و شوراها و دهیاران باید از آن استفاده کنند، افزود: باید زیرساخت‌های لازم در روستاهایی که پتانسیل گردشگری دارند فراهم شود البته مهمترین و کلیدی‌ترین زیرساخت‌ها راه، آب، اسکان و پارکینگ است تا شرایط را برای مسافران و اهالی راحت‌تر کنند.

معاون عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه ۷ مصوبه برای آسایش زائران و اهالی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: راه موصلاتی جاده هراز به روستا در چند نقطه دارای اشکالات فنی و مهندسی است و برای رفع، بهبود و مرمت شکستگی جاده اقدامات لازم توسط راهداری انجام می‌شود.

وی بیان کرد: راه بالا دست برای ورود مسافران به مرقد مطهر حضرت علامه حخسن‌زاده آملی مناسب‌سازی شود تا باعث ترافیک در داخل روستا نشود.

معاون استاندار مازندران آب را از دیگر مشکلات این منطقه دانست و گفت: مخزن آب 500 هزار لیتری و ترمیم شبکه آب‌رسانی روستایی موضوعی است که در دستور کار بوده تا آبفا آن را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی فوری دکل مخابراتی از نیازهای منطقه است تا مشکل اینترنت و آنتن‌دهی روستا حل شود.

علیخانی به حل مشکلات روستای ایرا اشاره کرد و افزود: اگر زائران نیاز به اقامت داشته باشند شرایط اسکان را فراهم کنیم تا بتوانند شب نیز اقامت داشته باشند.

فرماندار ویژه شهرستان آمل در این نشست با بیان اینکه بازدیدها و جلسات برای ایجاد زیرساخت در روستای ایرا به صورت منظم انجام می‌شود، ایجاد ظرفیت‌های جدید را نیازمند اهتمام دستگاه‌های اجرایی استانی دانست.

سید عباس حسینی با تأکید بر اینکه برای ساماندهی مشکلات ایرا و تسهیل تردد زایران و اهالی به روستا تمهیداتی اندیشیده شد، گفت: کلنگ‌زنی دکل مخابراتی منطقه انجام شده و در یک ماه آینده این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تأکید کرد: پروژه‌های دیگر موردنیاز ایرا با توجه به نزدیک شدن سالگرد حضرت علامه ذوالفنون، می‌طلبد تا دستگاه‌های اجرایی اهتمام ویژه داشته باشند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.