با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

مازندران تا هشت درجه سرد می‌شود

اداره کل هواشناسی مازندران با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص کاهش یکباره و ناگهانی دمای هوا استان برای اواسط هفته جاری هشدار داد که دمای هوا در برخی مناطق تا هشت درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

منتشر شده

در

به گزارش پایگاه خبری آمل نیوز، هواشناسی مازندران اطلاعیه خود را مبنی بر هشدار سطح زرد در خصوص شرایط آب و هوایی پیش رو منتشر کرد که درآمده است از اواخر شنبه تا صبح سه شنبه با ورود سامانه سرد و بارشی به مازندران نه تنها بارش های رگباری و متناوب ، بلکه کاهش محسوس دما را نیز با خود همراه خواهد داشت.

بر اساس پیش بینی هواشناسی سامانه بارشی از اواخر امشب از سمت غرب وارد مازندران می شود و روز یکشنبه و دوشنبه اوج فعالیت بارشی آن است که در مناطق غربی استان از شدت بیشتری برخوردار است. 

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: امروز گرم ترین ساعت دمای هوا استان به ۱۶ درجه در مناطق مرکزی و سه درجه سانتیگراد در مناطق کوهستانی رسید. 

مرتضی فرجی افزود: در ۲ روز آینده دمای هوای مازندران به یکباره حدود هشت درجه سانتیگراد برای مناطق کوهستانی و جلگه ای کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه روز دوشنبه اوج کاهش دما در هفته جاری است گفت: دما برخی مناطق کوهستانی در ساعات روز به حدود یک درجه زیر صفر و در مناطق جلگه ای نیز حداقل به هشت درجه می رسد. 

کارشناس پیش بینی هواشناسی کاهس دما در ساعات شب را بسیار محسوس عنوان کرد و افزود: دمای هوا ارتفاعات شبها تا ۶ درجه زیر صفر کاهش می یابد که همراه با بارش برف وقوع پدیده کولاک پیش بینی می شود. 

فرجی به شرایط بارشی نیز اشاره کرد و افزود: بارش در مناطق جلگه ای متناوب و همراه با احتمال آب گرفتگی معابر پیش بینی می شوند، اما در اتفاعات بارش سنگین برف و یخبندان را در پیش خواهیم داشت. 

وی یخزدگی سطح جاده در مناطق کوهستانی ، بالا آمدن آب رودخانه ها و آبگرفتکی باغات را از پیامدهای احتمالی سامانه بارشی پیش رو دانست و افزود: برای مناطق جلگه ای بارش برف و برودت دما را نخواهیم داشت و به همین منظور آسیبی برای اراضی مرکبات پیش بینی نمی شود. 

کارشناس پیش بین هواشناسی دریای خزر را نیز برای روزها آینده نسبتاً مواج اعلام کرد و افزود: ارتفاع امواج در سواحل به حدود یک و نیم متر خواهد رسید. 

فرجی گفت از ظهر سه شنبه با خروج سامانه بارشی کاهش ابر و افزایش دما در سطح استان پیش بینی می شود اما در مناطق کوهستانی تا پایان هفته دمای انجماد تداوم دارد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.