با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

مازندران توان صادرات انواع کالا به ارزش بیش از 2 میلیارد دلار را دارد

بالا بودن بهره بانکی ،‌ افزایش تعرفه ها ، نبود زیرساخت های حمل و نقل بین المللی و حمایت های غذایی از مهم ترین مشکلات برسر راه صادر کنندگان در این استان است.

منتشر شده

در

امیر میران آملی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری عباس آباد که به بهانه تجلیل از صادرکنندگان برتر برگزار شد ، افزود :‌ با همه این مشکلات سال گذشته کالاهایی که از این استان به کشورهای روسیه ،‌ قزاقستان ، امارات ،‌آذربایجان صادر شد حدود 500 میلیون دلار بود که با توجه به ظرفیت های و توانمندی های این استان این رقم بسیار ناچیز است.
وی ،‌گل و گیاه ،‌کیوی ، مرکبات ، لبنیات و کنسانتره را جزو کالاهایی معرفی کرد که از این استان به خارج از کشور صادر شده است.
نائب رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت :‌ بالا بودن بهره بانکی ،‌ افزایش تعرفه ها ، نبود زیرساخت های حمل و نقل بین المللی و حمایت های غذایی از مهم ترین مشکلات برسر راه صادر کنندگان در این استان است.
میران آملی انسجام رویه ‌، تشکیل اتحادیه های به شیوه متمرکز ،‌ کاهش بهره های بانکی ، روان سازی صادرات در پیرامون مرزها ، حمایت های قضائی ، بیمه محصولات در کشورهای هدف را از مهم ترین راهکارها و موانع صادرات این استان برشمرد.
مازندران 72 نوع محصولات کشاورزی تولید می کند که در 15 نواز محصولات از جمله برنج، مرکبات، کیوی و گل و گیاه رتبه نخست کشور را دارد.
این استان با برخورداری از زیرساخت های مناسب مانند بنادر ، شبکه های ریلی ، راههای ارتباطی مناسب ، فرودگاه و نیز اراضی مستعد برای تولید انواع محصولات کشاورزی نظیر مرکبات ، کیوی ، انواع گل وگیاهان زینتی ، ذخایر آبی ، لبنیات ، فرآورده های لبنی دارای ظرفیت بی بدیلی برای صادرات این محصولات است .
بررسی های کارشناسان و صاحب نظران گویای این واقعیت است که هم اکنون این استان در بعد صادرات با مشکلاتی مانند عدم آشنایی تجار با قوانین بازار هدف ، سازماندهی نشدن محصولات کشاورزی و صنعتی با قابلیت صادراتی ، به روز نبودن زیرساخت های بسته بندی ، نبود حمایت های جدی از سوی مسئولان دست اندرکار در حوزه تولید و صادرات از مهم ترین مشکلاتی است که هم اکنون فعالان این بخش دراین استان با آن دست و پنجه نرم می کنند.
بر اساس آمار منابع رسمی ،‌ در مازندران افزون بر 800 نفر دارای کارت بازرگانی هستند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.