با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

مازندران در لبه تیغ خشکسالی قرار دارد

 سیدمحمدرضا رضوی با تاکید بر اینکه توهم دانستن ، آفت محسوب می شود ، اظهار داشت : وقتی ما فکر می کنیم در استانی پرآب زندگی می کنیم این نوعی توهم دانستن است.

منتشر شده

در

وی با بیان اینکه در سال 96 در ارتفاعات مازندران شاهد افزایش 3.4 درجه سانتی گراد دمای هوا بودیم ، تصریح کرد : در سال 97 سال آبی وحشتناکی در پیش داریم.



مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به حفر چاه های غیرمجاز متعدد در کشور ادامه داد : حکمرانی بر منابع آب کشور باید با مدیریت صحیح انجام شود.



رضوی ضمن هشدار به مردم مازندران ، افزود : تغییرات اقلیمی در حال گرفتن یقه استان مازندران است و اگر وضعیت کم آبی در کشور ادامه یابد استان مازندران مورد هجوم جمعیت از استان های دیگر قرار می گیرد .



وی اظهار داشت : اگر در مازندران آب بیش از حد برداشت شود ، آب دریا پیش روی می کند و در نتیجه باعث شور شدن زمین های کشاورزی می شود.



مدیرکل هواشناسی مازندران ادامه داد : رودخانه هراز یکی از رودخانه های همیشه روان کشور است ولی اگر برداشت و مصرف آب به درستی مدیریت نشود این رودخانه در سال های آینده به رودخانه فصلی تبدیل می شود.



رضوی تصریح کرد : قبلاً در بعضی روستاهای آمل در عمق 8 متری آب می گرفتند ولی امروز این عمق به 43 متر رسیده است.



وی با تاکید بر اینکه وقتی میزان آب در استان مازندران جوابگو نیست نباید برنج کاران به کشت های دوم بپردازند ، افزود : تغییرات اقلیمی در مازندران شدیدتر از استان های دیگر است و در صورت ادامه این روند در آینده نزدیک شاهد فاجعه در استان خواهیم بود.



مدیرکل هواشناسی مازندران افزود : ارتفاعات استان مازندران در معرض بیشترین خشکسالی قرار دارند.



*** همچنین فرماندار قائم شهر نیز در این جلسه اظهار داشت : کشور با بحران کم آبی روبرو است .



 مهدی محمدی در جلسه شورای اداری شهرستان قائم شهر اظهار داشت : صرفه جوئی مصرف آب در حوزه های مختلف خانگی ، صنعتی ، کشاورزی و … ضروری است.



وی همچنین ضمن گرامیداشت هفته معلم ، افزود : آبادانی کشور مدیون زحمات معلمانی است که برای تعلیم و تربیت در جامعه ایستاده اند.



فرماندار قائم شهر با اشاره به صعود تیم نساجی مازندران به لیگ برتر ، اظهار داشت : این اتفاق آرزوی دیرینه مردم قائم شهر بود و امیدوارم همه کمک کنند تا نساجی نماینده ی شایسته ای برای استان مازندران در لیگ برتر فوتبال کشور باشد.



محمدی ضمن تشکر از حضور استاندار مازندران در جشن صعود نساجی به لیگ برتر ، افزود : از استاندار مازندران صمیمانه سپاسگزارم که به عنوان یک پشتوانه و حامی برای دوست داران نساجی ، قول هرگونه کمک و همکاری را داده اند.



فرماندار قائم شهر در پایان خطاب به مسئولین این شهرستان اظهار داشت :‌مسئولین برای اطلاع رسانی شفاف و انعکاس دستاوردهای دولت به رسانه های شناسنامه دار و دارای مجوز از وزارت ارشاد اعتماد کنند .

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.