با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

مازندران سومین استان پرتردد کشور شد

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: تیر ماه امسال مازندران بیش از 6 درصد از تردد کل کشور را به خود اختصاص داده است و سومین استان پرتردد در کشور بوده است.

منتشر شده

در

محسن هاشمی درباره تردد در محورهای شمال اظهار کرد: در حال حاضر در محدوده‌های چلاو، گزنک و آب‌اسک محور هراز شاهد ترافیکی نیمه‌سنگین هستیم و آمد و شد خودروها در سایر محورهای کندوان، سوادکوه و کیاسر به‌صورت عادی و روان است.

وی افزود: از لحاظ جوی نیز شاهد بارش باران در محور سوادکوه و در سایر محورهای استان شاهد آسمانی نیمه‌ابری هستیم.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: برابر آمار به‌دست آمده از 102 سامانه تردد شماری منصوب در محورهای استان مازندران طی تیر ماه 98 در حدود 57 میلیون و 523 هزار تردد از انواع وسایل نقلیه در محورهای استان صورت گرفت که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 5 درصد افزایش داشت و در مقایسه با ماه قبل از آن (خردادماه98) حدود 13 درصد رشد داشته است.

هاشمی با بیان اینکه طی این مدت مازندران، بیش از 6 درصد از تردد کل کشور را به خود اختصاص داد، اضافه کرد: از این لحاظ در رتبه سومین استان پُرتردد کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بررسی تردد ساعتی وسایل نقلیه در مازندران، نشان می‌دهد پرترددترین ساعت روز معمولا بین ساعات 17 تا 20 اتفاق می‌افتد و ساعت 18 تا 19  با میانگین تردد ساعتی حدود 107 هزار وسیله نقلیه دارای فراوانی بیشتری دربین ساعات پُرتردد تیر ماه سال 98 بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران تصریح کرد: با توجه به اینکه میانگین تردد ساعتی در طی این مدت 77 هزار تردد بوده نتیجه می‌شود طی ساعت اوج میزان تردد در حدود 1.5 برابر میزان تردد ساعتی میانگین روز بوده است.

هاشمی یادآور شد: طی تیر ماه سال 98 میزان تردد وسایل نقلیه سنگین مازندران بیش از 4 میلیون و 738 هزار تردد بوده است که این عدد نشان‌دهنده سهمی حدود 8 درصدی وسایل نقلیه سنگین از تردد کل وسایل نقلیه است؛ همچنین این میزان از تردد، حاکی از افزایش 8 درصدی تردد وسایل نقلیه سنگین نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: آمار تردد ثبت شده از محورهای مواصلاتی استان مازندران با استان‌های مجاور نشان می‌دهد که طی تیر ماه سال جاری از مبادی و مقاصد ورودی و خروجی استان بیش از 5 میلیون و 89 هزار تردد انجام شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حدود 9 درصد افزایش داشته است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران خاطرنشان کرد: از مجموع ترددهای ثبت شده در محورهای مواصلاتی استان طی این دوره حدود 92 درصد از ترددها در محورهای مواصلاتی استان متعلق به وسایل نقلیه سواری، یک درصد اتوبوس و بقیه انواع وسیله نقلیه سنگین بوده است.  

هاشمی در پایان گفت: مسافران و رانندگان می‌توانند برای کسب اطلاعات از آمار و ارقام تردد در محورهای استان و کشور همچنین آگاهی از آخرین وضعیت راه‌ها و انسدادها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و  شرایط جوی به سایت www.141.ir مراجعه کرده و یا با تلفن گویای 141 تماس بگیرند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.