با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

مدیریت پسماند شهرهای مازندران تعیین تکلیف می‌شود

استاندار مازندران با اشاره به اجرای طرح‌های پاکسازی زباله در استان، گفت: ظرف دو ماه آینده مدیریت پسماند شهرهای مازندران تعیین تکلیف می‌شود

منتشر شده

در

محمد اسلامی در حاشیه سفر دو روزه به غرب مازندران در بازدید از مراحل احداث کارخانه کمپوست زباله تنکابن اظهار داشت: روزانه 3 هزار تن زباله روزانه در مازندران تولید و زمانی که گردشگر به استان می آید این میزان افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت تفکیک زباله از مبدا از خانه در بین مردم استان فرهنگ‌سازی شود، افزود: در فرآیند تبدیل باید بتوانیم از طریق کارخانجات کمپوست در حال احداث بتوانیم با استفاده صنعتی در مصارف کشاورزی بهره‌گیری کنیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه طرح ساماندهی زباله از مبدا در برخی شهرهای استان آغاز شده است، تصریح کرد: شهرستان‌های استان نیز با مشارکت فرمانداران مشغول جمع آوری و پراکندگی زباله از کنار جاده‌های استان هستند.

اسلامی با بیان اینکه سالانه میلیون‌ها تن زباله در استان دپو می‌شود، افزود: 12 طرح مدیریت پسماند در استان در حال اجرایی شدن بوده که با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی برای تبدیل انرژی از طریق زباله گام‌های اولیه ای صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های مدیریت پسماند در استان دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی است، گفت: اولویت مدیریت ارشد استان تکمیل سریعتر کارخانجات کمپوست در شهرهای ساری، آمل، بابلسر، نوشهر و تنکابن است.

اسلامی با بیان اینکه مدیریت پسماند شهرهای استان اولویت جدی مدیریت ارشد استان است، افزود: امیدواریم با سرعت پروژه‌های کمپوست شاهد تعیین تکلیف پسماند در استان باشیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.