با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

مرگ خاموش 35 نفر سال 98 در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: سال گذشته ۳۵ نفر در مازندران بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن جان خود را از دست دادند که ۲۴ نفر آن در ۶ ماهه دوم سال گزارش شده است.

منتشر شده

در

علی عباسی درباره مسمومیت و مرگ خاموش که بیشتر در ۶ ماهه دوم سال با آن مواجه هستیم اظهار کرد: مسمومیت با گاز منواکسید کربن قابل پیشگیری و پیش‌بینی است به همین دلیل به مردم توصیه می‌کنیم که باید هشدارها را جدی بگیرند تا شاهد مشکلی در این زمینه نباشیم.

وی افزود: باتوجه به سردتر شدن هوا و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی لازم است نکات ایمنی در نصب و بکارگیری وسایل گرمایشی در فصل سرد سال جدی گرفته شود و نهایت دقت را در این زمینه داشته باشیم.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با تاکید بر ضرورت مدیریت در زمینه استفاده بهینه از لوازم گرمایشی، خاطرنشان کرد: باید به توصیه‌های ایمنی در ارتباط با سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و مسیر خروجی گاز مونوکسید کربن از دودکش دقت شود.

این مسؤول با اعلام اینکه  استفاده از وسایل گرمایشی قدیمی یا دارای نقص فنی و یا فاقد دودکش بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت محسوب می‌شوند، تصریح کرد: همچنین مواردی از مرگ خاموش براثر نگهداری آبگرمکن در حمام، استفاده از پیک‌نیک در چادر و عدم بررسی لوله بخاری منازل به‌ویژه در ییلاق‌ها داشتیم که لازم است به توصیه‌ها و هشدارها توجه شود.

عباسی یادآور شد: سال گذشته ۳۵ نفر در مازندران بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن جان خود را از دست دادند که ۲۴ نفر آن در ۶ ماهه دوم سال گزارش شده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.