با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

مشکلات گریبانگیر اقتصادی، ناشی از زنجیر‌های نظام اداری و اجرایی کشور بر پای تولیدکنندگان

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بسیاری از مشکلاتی که گریبانگیر اقتصاد، توانمندی و فرصت‌های رونق اقتصادی است ناشی از زنجیر‌هایی بوده که نظام اداری و اجرایی کشور بر دست و پای فعالان اقتصادی بسته‌اند.

منتشر شده

در

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست شورای اداری و بررسی آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌های شهرستان چالوس، اظهار کرد: بسیاری از مشکلاتی که گریبانگیر اقتصاد، توانمندی و فرصت‌های رونق اقتصادی است ناشی از زنجیر‌هایی بوده که نظام اداری و اجرایی کشور بر دست و پای فعالان اقتصادی بسته‌اند.

وی گفت: برای اینکه در نخستین اقدام بخواهیم تحرک و تحول از پایه جامعه رخ دهد نباید منتظر یک منجی بیرونی باشیم و به دوره دولت‌های نفتی تمرکزگرا در پایتخت برگردیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: باید این توانمندی و اختیار را به مدیران بدهیم که مسائل مناطق به خود مناطق با نظارت، شفافیت و پاسخگویی واگذار شود و مسائل و مشکلات در مناطق توسط خود آن مناطق حل شود.

خاندوزی با اعلام اینکه اگر زنجیرهای مشکلات بر پای نظام اداری و اجرایی کشور تنیده نشده باشد مسائل به درد سخت چندین ساله تبدیل نشده و مشکلات زودتر حل می‌شود، بیان کرد: تعدادی از اختیاراتی که تاکنون مدیران کل در امور مسؤولیتی خود نداشتند و برای آن ماه‌ها مکاتبه و رفت و آمد به تهران داشتند، هفته آینده اختیارات مورد نظر از سوی وزارت اقتصاد و دارایی به استان‌ها واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه از شورای هماهنگی بانک‌ها خواستم تا افراد متقاضی تسهیلات در صف انتظار طولانی نمانند و مشکلات هر چه زودتر حل شود، یادآور شد: برخی مشکلات در حوزه بانک‌ها مربوط به بانک مرکزی و نظر رئیس کل بانک مرکزی برای حل مشکلات مردم مساعد است.

وزیر اقتصاد با اشاره به تعیین تکلیف حدود یک هزار پرسنل بانک کاسپین تا فروردین ماه آینده، ادامه داد: بانک مرکزی باید با تعیین و تکلیف، مسائل مربوط به پرسنل بانک کاسپین را زودتر رفع کند.

خاندوزی با اشاره به درخواست‌های مردم چالوس در مورد مشکلات مسکن مهر و درخواست فراتر از تعهد پیمانکاران از متقاضیان مسکن‌ها، خاطرنشان کرد: پیمانکار مسکن مهر اجازه ندارد بار مالی خود را برعهده خریداران مسکن مهر قرار دهد، همچنین با رسیدگی جدی پیمانکاران حق مطالبه وجه جدید بابت مالیات بر ارزش افزوده از خریداران را ندارند و باید مسائل در قراردادها بیان شود.

وی با اعلام اینکه دولت با دستور ویژه رئیس جمهور مکلف شد برای تسهیل صدور مجوزها برای متقاضیان همکاری کنند، افزود: این فرآیند آزاردهنده و فاسد در ایجاد مجوزها باید متحول و دگرگون شود.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه برای مجوزهای غیر کسب و کار موافقت‌های لازم با دستگاه‌ها و نهادها باید چاره‌جویی شود، تصریح کرد: ما بند و زنجیر به پای فعال اقتصادی نبستیم و اگر این بندها به پای فعالان اقتصادی بسته نمی‌شد اقتصادمان فعال و پویاتر می‌شد.

خاندوزی با تأکید بر اینکه اگر مسؤولان می‎خواهند در این کشور اقدامات ارزشمند و سازنده اتفاق بیافتد باید عزم تحقق اهداف در مسؤولان منطقه ایجاد شود، اضافه کرد: اراده جمعی و خواستن عمومی برای حل مشکلات می‌تواند بر هر مانعی غلبه کند./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.