با ما همراه باشید

تجارت

معافیت 100 درصدی مالیات برای فروش برنج در بورس/ لزوم تشویق کشاورزان به فروش بورسی برنج

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / مدیر توسعه بازار فیزیکی شرکت بورس کالای ایران با اشاره به اینکه فروش برنج در بازار بورس با معافیت 100 درصدی مالیات روبرو است، گفت: باید با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی جامع کشاورزان برای عرضه محصولات به سمت بورس تشویق شوند.

جواد فلاح در آئین افتتاح و آغاز دومین سال معاملات برنج طارم و فجر در بورس کالای ایران مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران، اظهار کرد: برنج محصول استراتژیک در سفره مردم است که با رنج و تلاش فراوان توسط کشاورزان و برنج‌کاران به دانه‌های سفید تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به قدرت بالای دلالان و واسطه‌‎گران در بازار برنج و کوتاه ماندن دست کشاورزان از فروش حداکثری ارقام مختلف برنج، افزود: بازار بورس از بازارهای با سلامت بالا است که شرایط رقابت آن در بورس با تلاش مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران مهیا شده است.

مدیر توسعه بازار فیزیکی شرکت بورس کالای ایران با بیان اینکه با ورود یکی از ارقام برنج طی سال گذشته در بازار بورس شاهد روند خوب و مطلوب در فروش آن بودیم، تصریح کرد: سلامت بازار بورس برای فروش برنج بسیار مناسب است و در این بازار افراد از مالیات معاف هستند و فروش و عرضه در بستر کاملا قانون‌مند، نظام‌مند و معافیت 100 درصدی از مالیات قرار گرفته تا بازرگانان و تجار بدون هیچ واهمه مالیاتی به خرید و فروش مشغول شوند.

وی با اشاره به اینکه در بازار بورس براساس اوراق گواهی سپرده کالاها می‌توانند به عنوان وثیقه قرار گیرد و نیاز به وثیقه نیست هرچند براساس وثیقه مستقیم از سوی بانک‌ها به آنها تسهیلات نیز تعلق می‌گیرد، بیان کرد: فروش محصولات کشاورزی و برنج با قرار گرفتن در بورس تسهیل شده و برنج‌کاران با سرعت می‌توانند محصولات را در بازار رقابتی سالم به فروش برسانند.

فلاح با اعلام اینکه فصل برداشت محصول برنج کوتاه بوده و بازار عرضه در فصل برداشت با قیمت‌هایی مواجه است که منصفانه نیست و رضایت کشاورزان را به دنبال ندارد، ادامه داد: عرضه و تقاضای برنج در طول سال به وسیله بورس مناسب‌تر بوده است.

وی گفت: خریدهای برنج که توسط نهادهای بخش عمومی انجام می‌شود و با توجه به وجود مناقصات گاهی حرف و حدیث‌هایی به دنبال دارد باید با مراجعه به تابلوی بورس کالا انجام شود تا کشاورزان محصولات خود را مستقیم عرضه کرده و خریداران دست به خرید محصولات برنج بزنند.

مدیر توسعه بازار فیزیکی شرکت بورس کالای ایران با اشاره به کاهش بازار واسطه‌گری و فروش مستقیم برنج توسط برنج‎کاران، بیان کرد: باید با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی جامع و کامل کشاورزان شمال کشور برای فروش محصولات به سمت بورس تشویق شوند.

وی با اعلام اینکه باید با فرهنگ‌سازی کشاورزان با بازار بورس آشنا شده و برای فروش به مسیر بورس هدایت و راهنمایی شوند، ادامه داد: با وجود بازار عرضه و تقاضا در بورس دست دلالان از برنج و دست رنج کشاورزان کوتاه می‌شود.

فلاح با اشاره به لزوم اختصاص و اعطای تسهیلات به کشاورزانی که برای فروش محصولات به بورس مراجعه می‌کنند، گفت: با ورود کشاورزان به بازار بورس، این اقشار پرتلاش در بهبود مکانیزم کشف نرخ و شفافیت کمک زیادی می‌کنند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.