با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

معرفی برنامه‌های شبکه تبرستان در نوروز ۱۴۰۰

شبکه تبرستان همچون سنوات گذشته، برنامه‌های شاد و دیدنی را در نوروز ۱۴۰۰ برای هم استانی‌ها تدارک دیده است.

منتشر شده

در

شبکه استانی تبرستان همچون سنوات گذشته، برنامه‌های شاد و دیدنی را در ایام نوروز ۱۴۰۰ برای هم استانی‌های عزیز تدارک دیده است. 
*سیما:

«مادرمه» یکی از آداب و رسوم مردم مازندران است که در استقبال از بهار با پوشش لباس محلی به همراه یک گروه نوروزخوانی، همراه با اشعار مازنی امیر پازواری در مدح ائمه، خصوصاً حضرت امیرالمومنان علی(ع) انجام می‌شود و در فرهنگ مردم مازندران در آیین استقبال از بهار، به‌ویژه عید نوروز، اهمیت ویژه و بسزایی دارد؛ از این رو سیمای مازندران با تولید و پخش ویژه تحویل سال با عنوان «مادرمه» به تهیه کنندگی رقیه یحیی‌زاده و نویسندگی حسین قربانی با ایجاد لحظاتی فرح بخش و فضایی شاد در بین عموم مردم استان در روز تحویل سال و با معرفی آداب و رسوم بومی در ایام نوروز با ساختار ترکیبی نمایشی به مدت ۳۰۰ دقیقه مهمان خانه مردم مازنی خواهد شد.

 

آیین‌های لحظات سال تحویل، تکریم و تعظیم خانواده های معظم شهدا، کمک مومنانه، شعار سال، شهدای محور مقاومت و سردار دل‌ها و راهیان نور، بیمارستان‌های خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا و مدافعان سلامت، نوروز خوانی، مادرمه و فرهنگ لحظات سال تحویل، تکریم و تعظیم والدین و صله رحم و دید و بازدید با توجه به همه گیری ویروس کرونا از جمله موضوعات این ویژه برنامه است.

ویژه برنامه «بهارون» دیگر برنامه سیمای مازندران است که با موضوع سرگرمی و تفریحی و اجتماعی به تهیه کنندگی رقیه یحیی‌زاده در ۱۵ برنامه ۷۰ دقیقه ای از ۲۹ اسفند ساعت ۲۱:۱۵ به صورت زنده روی آنتن خواهد رفت.

 

این برنامه سعی دارد علاوه بر یادآوری شیوه نامه‌های بهداشتی، با حضور مهمانان و هنرمندان و تعامل با مخاطبان شب‌هایی به یادماندنی را به تصویر بکشد.

پخش ویدیو کلیپ‌ها و نماهنگ‌ها، اشعار محلی، نوروز خوانی، دعوت از گروه‌های برتر و مطرح موسیقی مازندران، دعوت از هنرمندان و کارشناسان، گزارش مردمی، اتفاقات خوب کرونایی، ازدواج کرونایی، حافظ خوانی و سایر از بخش‌های متنوع و مفرح این برنامه خواهد بود.

«صبح بهاری» عنوان دیگر ویژه برنامه سیما است که به تهیه‌کنندگی امین علیجانی، کارگردانی حسین یوسفی و نویسندگی حسن عبدالهاشم‌پور، لیلا شکرالله نیاروشن و لطف الله سعیدی‌فر به تعداد ۱۵ برنامه۹۰ دقیقه‌ای از دوم فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ روی آنتن خواهد رفت.

 

این برنامه با هدف نشاط آفرینی در میان مردم و تقویت آداب و رسوم محلی به تجلیل از خانواده‌های مدافعان سلامت، شهدای جنگ، مدافعان حرم، معرفی چهره‌های درخشان و ارزشمند فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاسی استان و نیز معرفی جاذبه‌های گردشگری استان می‌پردازد. 

برنامه «حالا ترانه»  به‌صورت ترکیبی ـ ساده و به زبان فارسی و محلی با پخش آهنگ‌های درخواستی مخاطبان، همچنین خواندن مطالب ادبی و هنری، حضور خوانندگان و آهنگسازان و شاعران مطرح استانی، به نیازسنجی و آشنایی با ذائقه موسیقایی مردم استان پرداخته و پاسخگوی درخواستهای  موسیقایی مردم استان و کشور می باشد. این برنامه ۴۰ دقیقه‌ای به تعداد ۲۶ برنامه به تهیه کنندگی علیرضا امرا و محمد محمدخانی از۳۰ اسفند ساعت۲۰ به صورت زنده روی آنتن سیما خواهد رفت.

سریال تلویزیونی «هدارپه» به تهیه‌کنندگی حسین احمدی و علیرضا فلاح  و کارگردانی رحمان قدمی در ۱۳ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای با موضوع اجتماعی در قالب طنز از یک فروردین ۱۴۰۰ هرشب ساعت ۲۳ و تکرار روز بعد ساعت ۱۲ از سیمای مازندران پخش خواهد شد.

 داستان «هدارپه» قصه زندگی چند خانواده روستایی است که با هم فامیل هستند و ماجراهای جالبی را در این روستا رقم می‌زنند؛ روایت احترام به بزرگتر و سالمندان، حل مشکلات با وحدت و همدلی، ساده گرفتن امر ازدواج، حق زندگی و ازدواج یا تجدید فراش برای سالمندان، صادق بودن زوجین، کار و تلاش، وجود ظرفیت در روستاها، ایجاد اشتغال برای جوانان و نیز وقف و کار خیر و عام المنفعه و… از جمله رسالت‌های این سریال طنز است.

 

*صدا: 

 «ماهتو» عنوان ویژه برنامه نوروزی است که به تهیه‌کنندگی و نویسندگی محمد محمدخانی در ۱۶ برنامه ۶۰ دقیقه‌ای از ۲۸ اسفند در شب‌های عید ساعت ۲۱:۳۰ به‌صورت زنده با محور اطلاع رسانی و موسیقی و ترانه روی آنتن صدا خواهد رفت.

این برنامه با هدف ایجاد امید و طراوت و اگاهی بخشی به مخاطبان شبانه رادیو در نوروز ۱۴۰۰، با بخش‌های ادبی و موسیقایی و گزارش های موضوعی، با تلفیق متن و وله‌های شنیداری باعث القاء حس امید و آرامش مخاطبان خود می‌شود؛ این ویژه برنامه با اجرای شنیدنی میلاد شوکاییان و گزارشگری ملیحه امیری پخش می‌شود.

ویژه برنامه «هفت سین» نیز به تهیه‌کنندگی محمدبرجسته و نویسندگی لطف‌الله سعیدی‌فر با اجرای شاد محمدمحمدخانی و فاطمه محمدی‌نژاد از ساعت ۱۰ تا ۱۲ روز سال تحویل به مدت ۱۲۰  دقیقه به استقبال سال جدید می‌رود.

 

در این برنامه علاوه بر بهره‌گیری از آیات و روایات کلام بزرگان، ضرب‌المثل‌ها، اشعار و متون زیبا با مفاهیم دینی و فرهنگی، تاریخی و اجتماعی استفاده می‌شود.

ارائه گزارش‌هایی از خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، کارشناس مذهبی با موضوع تفسیر دعای سال تحویل،کارشناسی نوروز و آداب و رسوم نوروزی، پخش تلفن‌ها و پیامک‌های مردمی، پخش آهنگ‌های باکلام و بی‌کلام محلی، سنتی و پاپ مناسب این روز توسط محمدامینی، فریده اصغرپور و بنت الهدی روشن بخش مهمان مخاطبان مازنی خواهد بود.

«گل افشون» دیگر ویژه برنامه صدای مازندران است که به تهیه‌کنندگی و نویسندگی لطف الله سعیدی فر از ۲۸ اسفند ساعت  ۱۷ تا ۱۸:۳۰ در  ۲۵ برنامه ۹۰ دقیقه‌ای از صدای مازندران پخش خواهد شد.

 

 این برنامه عصرگاهی با رویکرد سرگرمی و امید بخشی و شادی‌آفرینی ویژه روزهای نوروز۱۴۰۰ است که با بخش های مختلفی مانند نمایش (زنده) و طنز کرونا و گرونا، گزارش از مراکز خدمات نوروزی، مازندران در سالی که گذشت و ارتباط زنده رادیویی با سایر مراکز و شهرستان‌ها، نوروز را در کنار مردم بوده  برایشان نشاط و شادابی می‌آورد.

 گویندگی این برنامه برعهده ابولقاسم عبداللهی، الهه جباری و رحمان قدمی است و  گزارشگرانی چون:کریم سلمانپور و غلامرضا علی‌نژاد این برنامه را همراهی می‌کنند؛کارگردانی نمایش این برنامه را مریم آقاجانی و نویسندگی را الهه جباری و سکینه میرمعصوم برعهده دارند و دستیاران تهیه سید مبین بوی‌افراز و مهدی قاسم زاده هستند.

*فضای مجازی:

شبکه مازندران در فضای مجازی نیز با تولید نماهنگ نوروز خوانی به مدت سه دقیقه به زبان محلی با مشارکت دفتر موسیقی، برگزاری پویش نوروز کرونایی با محوریت سرگرمی خانواده در دوران کرونایی با ارسال تصاویر مردمی، تولید کلیپ و نماهنگ‌های شاد برای بارگذاری در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی و  تولید مجموعه نمایش های طنز «عید کرونایی» به‌صورت اپیزودیک در تعطیلات نوروز به رسالت رسانه‌ای خود جامه عمل خواهد پوشاند

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.