با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

منبر روحانیت یک رسانه قدرتمند است/ تبلیغ نوین در مقابل تهدیدات نوین استکبار باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه منبر یک رسانه است و نباید از تبلیغ نوین در عصری که استکبار جهانی همه جانبه علیه ایران اسلامی فعالیت دارد غافل شد، گفت: در عرصه جنگ تمام عیار دشمنان استکباری علیه ایران اسلامی هستیم.

منتشر شده

در

حجت‌الاسلام محمدمهدی شریف‌تبار شامگاه چهارشنبه در گردهمایی آموزشی امامان روستاها و پایگاه‌های تحول اجتماعی استان مازندران در بقعه ناصرالحق، اظهار کرد: روحانیون و علمای دینی مجاهدان خط مقدم تبلیغ هستند و باید در لباس روحانیت برای کسب رضایت خداوند همیشه خدمتگزار مردم باشیم.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن می‌فرمایند که شهدا زنده هستند و نزد خالق روزی و رزق همیشگی دارند، افزود: در مسیر تبلیغات اسلامی روحانیت تنها نیست و با لشگری از شهدای روحانی وارد این حوزه شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه شهدای روحانی شهدای راه علم و فضیلت بوده و یاررسان روحانیون هستند، تصریح کرد: امام امت فرموند سلام خدا بر حماسه‌سازان همیشه جاوید روحانیت که رساله علمیه و عملیه خود را با دم شهادت و مرکب خون نوشتند و بر منبر وضع و خطابه شمع حیات را گوهر شب چراغ ساختند.

این مسؤول با اشاره به اینکه نقش روحانیت در امتداد رسالت انبیا الهی بوده و اثرگذاری دارد، با اشاره به نقاشی شمع شهید چمران، خاطرنشان کرد: این نقاشی پر از مفهوم به انتظار منتظر در کوران قبل از ظهور اشاره دارد که ناامیدی در مؤمنان راهی ندارد و حتی به اندازه روشنایی یک شمع روشنگری دارند.

 

بیان زوایای مختلف حماسه ۶ بهمن در بین مردم

شریف‌تبار با اعلام تعالی خانواده و رشد جمعیت در جامعه‌ای که فرزندآوری در آن کم شده است، بیان کرد: مسیر حرکت روحانیت در امتداد تبلیغات اسلامی همان حرکتی است که هم‌اکنون در آن گام گذاشتیم.

وی با اشاره به سالگرد حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ مردم آمل یادآور شد: رهبر انقلاب اسلامی تأکید داشتند که حوادث تاریخی نباید کهنه شود پس همه باید برای معرفی بهتر و بیان زوایای مختلف حماسه اسلامی ششم بهمن به نسل جوان و نوجوان تمام توان خود را به کار ببندیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اعلام اینکه منبر یک رسانه است و نباید از تبلیغ نوین در عصری که استکبار جهانی همه جانبه علیه ایران اسلامی فعالیت دارد، غافل شد، عنوان کرد: در عرصه جنگ تمام عیار دشمنان استکباری علیه ایران اسلامی هستیم و هر روز دشمنان ابراز مبارزه‌شان نوین‌تر و توطئه‌های آنها بیشتر و جدیدتر می‌شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه شهدای روحانیت هم ‌لباس رزم بر تن داشتند و هم لباس تبلیغ تا روحانیون رزمی و تبلیغی لقب بگیرند، افزود: امروزه ما در میدان مجاهده و جنگ هستیم و باید جایگاه خود را در چنین شرایط درک کنیم.

شریف‌تبار با اعلام اینکه جنگ عصر و زمان ما بسیار سخت‌تر و سنگین‌تر از گذشته است، متذکر شد: دشمنان استکباری و غربی وارد جنگ ادراکی و شناختی علیه ما شدند و باید در این مسیر خطاهای شناختی را پیدا کنیم و در مقابل آن پادزهر اثربخش داشته باشیم.

 

نباید در معرض آسیب و بحران جمعیتی قرار بگیریم

وی با بیان اینکه حضورمان باید در این میدان با بصیرت و تکلیف‌مدارانه باشد، ادامه داد: باید گفتمان فراگیر در جامعه ایجاد شود هرچند برای بازسازی عرصه فرهنگ و گفتمان انقلابی به دنبال آن هستیم و در این مسیر نیاز به حمایت و همراهی همه روحانیون داریم تا تحول عظیم در بدنه سازمان تبلیغات ایجاد شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران یادآور شد: باید امام بودن روحانیون در محله و داشتن پایگاه‌ها اجتماعی را در محلات ایجاد کنیم تا امتداد محراب در همه نقاط ایجاد شود.

این مسؤول با اشاره به دغدغه اقتصادی و معیشتی مردم و روحانیون در جامعه و عدم غفلت از آن، افزود: باید حافظ وارستگی روحانیت در تاریخ و نقش حرکتی آن باشیم و از این جایگاه و پایگاه صیانت شود.

شریف‌تبار با اعلام اینکه در برخی سال‌ها در کشور به دنبال توسعه فرهنگی بودیم ولی با توطئه‌های فرهنگی روبرو شدیم، گفت: روحانیون همیشه اثرگذار و چراغ راه هستند و باید این نقش‌آفرینی به بهترین شکل در جامعه ایفا شود.

وی با اشاره به فرزند آوری و نرخ جمعیت در جامعه، متذکر شد: برخی کشورهای دنیا امروزه دچار نرخ رشد منفی شدند و ما نباید در معرض آسیب و بحران جمعیتی قرار بگیریم./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.