با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

میزبانی آمل از نخستین فن‌بازار شرکت‌های دانش‌محور کشاورزی مازندران

منتشر شده

در

آمل نیوز – قربانعلی مسافر / سرپرست جهاد کشاورزی آمل گفت: نخستین فن‌بازار شرکت‌های دانش‌محور بخش کشاوزی مازندران با هدف جامه عمل پوشاندن بیانات رهبر انقلاب در هفته دولت برگزار می‌شود.

مهرداد فولاد اظهار کرد: با توجه به منویات رهبر انقلاب اسلامی در نامگذاری سال جاری به تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین و همچنین تأکیدات دولت سیزدهم، استانداری مازندران و فرمانداری آمل اقدام به تأسیس قرارگاه دانش‌بنیان در شهرستان کردیم.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه دانش‌بنیان با چند کارگروه مشخص وارد میدان شده و کارگروه بهره‌ وری کشاورزی، توسعه شهری و روستایی با ریاست مدیریت جهاد کشاورزی آمل برنامه‌های متنوع در دستور کار دارد، افزود: با تشکیل این کارگروه به دنبال شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان و دانش‌محور شهرستان آمل که در بخش کشاورزی فعالیت دارند، هستم همانند شرکت‌های تولیدکننده ادوات کشاورزی، پهباد، تولیدکننده نهاده‌های کشاورزی و دستگاه‌های پایش هواشناسی و دیگر بخش‌ها که جلسات متعدد با حضور بهره‌برداران و شرکت‌ها برگزار شد تا مسائل و مشکلات بخش کشاورزی حاصل شود.

سرپرست جهاد کشاورزی آمل تصریح کرد: این کارگروه به دنبال آن است که مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی را به وسیله توان شرکت‌های دانش‌بنیان مرتفع کند و تاکنون قدم‌های مثبت زیادی برداشته است.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون در اولویت بحث زیست محیطی و آلودگی هوا ناشی از آتش زدن کاه و کلش است، بیان کرد: در این زمینه کشاورزان گلایه زیادی مبنی بر عدم توانایی از بین بردن بقایای گیاهی بعد از برداشت برنج دارند تا چاره‌ای اندیشیده شود ولی یک شرکت دانش بنیان در آمل دستگاه کاه خردکن را تولید کرد تا بسیاری از مشکلات در این حوزه حل شود.

فولاد با اشاره به اینکه کارگروه بهره‌وری کشاورزی و توسعه شهری و روستایی در هفته دولت اقدام به برپایی نمایشگاه فن‌بازار شرکت‌های دانش محور حوزه کشاورزی استان مازندران کرده است، گفت: در این نمایشگاه ۲۰ شرکت فعال دانش بنیان و دانش‌محور مازندران اعلام آمادگی کردند تا از ۶ شهریور به مدت سه روز در مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند.

سرپرست جهاد کشاورزی آمل با اعلام اینکه آئین افتتاح نمایشگاه با حضور مدیران استانی و شهری برگزار می‌شود، متذکر شد: اقدامات مقدماتی و اولیه برگزاری نمایشگاه انجام شده و به عنوان نخستین فن‌بازار بخش کشاورزی مورد استقبال بهره‌برداران، کشاورزان، صاحبان صنایع و تولید قرار گرفته است.

وی هدف از برگزاری نخستین فن‌بازار شرکت‌های دانش‌محور بخش کشاوزی مازندران را جامه عمل پوشاندن به منویات رهبر انقلاب دانست و گفت: آشنایی هر چه بیشتر شرکت‌ها با یکدیگر، آشنایی متقابل بهره‌برداران با شرکت‌های دانش بنیان، معرفی شرکت‌های دانش بنیان کشاورزی، آشنایی اصناف مختلف کشاورزی با شرکت‌های دانش بنیان و برگزاری دوره‌های آموزشی و کلاس‌های توجیهی از دیگر اهداف است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.