با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

میزبانی مازندران از نخستین همایش ملی صنعت ساختمان با عنوان مازندران آباد

دبیر نخستین همایش ملی صنعت ساختمان با عنوان مازندران آباد، گفت: این همایش با حضور برترین‌های صنعت ساختمان 20 اردیبهشت سال جاری در آمل برگزار می‌شود.

 

منتشر شده

در

خبرنگار:قربانعلی مسافر/ به گزارش پایگاه خبری آمل نیوز، بهرام شعبانی در نشست خبری نخستین همایش ملی صنعت ساختمان با عنوان مازندران آباد در جمع اصحاب رسانه، خبرنگاران و صاحبان قلم، اظهار کرد: مازندران از استان‌های شاخص شمال کشور است و روز به روز شاهد هجوم مهاجرت‌ها از نقاط مختلف کشور به این استان سرسبز و خوش آب و هوا هستیم.

وی با اعلام اینکه هموطنان دیگر استان‌ها و شهرهای بزرگ علاقمندی زیادی به محیط زیست و شرایط آب و هوایی مناسب همانند شمال کشور دارند، افزود: هجوم مسافران و خرید املاک در مازندران باعث کمبود آب و آلودگی آن شده است

.

رشد ۲برابری حجم معاملات در مازندران

دبیر نخستین همایش ملی صنعت ساختمان، با اعلام اینکه این همایش یک روزه کشوری به میزبانی مازندران و شهرستان آمل در ۲۰اردیبهشت برگزار می‌شود، تصریح کرد: رشد نقطه‌ای معاملات در مازندران به نسبت تهران بسیار بالاست و با توجه به اینکه در مدت مشابه پاییز سال گذشته نسبت به سال جاری شاهد دو برابر شدن حجم معاملات در مازندران هستیم، در مقابل تهران کمترین حجم معاملات را به خود دیده است.

این مسؤول با اشاره به افزایش تمایل افراد به حضور و اقامت در مازندران یادآور شد: شرایط قرنطینه و شیوع ویروس منحوس کرونا زمینه‌ساز سکونت در شهرهای شمالی شده و با توجه به تورم و تصور چشم‌انداز املاک شمال با توجه به ایجاد آزادراه تهران- شمال تغییر کاربری‌هایی را هم شاهد بودیم.

شعبانی با اعلام اینکه تغییر کاربری اراضی شالیزاری و کشاورزی نابودی محیط زیست را رقم می‌زند، ادامه داد: کشاورزان مازندرانی که زمینه‌ساز اقتصاد و تولید هستند با فروش زمین‌های شالیزاری به شغل‌های کاذب روی آوردند

.

آلودگی آب مازندران از مهمترین عوامل ابتلا به سرطان

وی با بیان اینکه آلودگی آب از مهمترین عوامل سرطان در شمال است، یادآور شد: مسافرانی که در تعطیلات به مازندران می‌آیند کوچکترین مایحتاج را به همراه دارند و فقط زباله برای مردم این منطقه برجای می‌گذارند.

شعبانی با اعلام اینکه بسیار نگران‌کننده است که اعضای شورای اسلامی در روستاها افراد غیربومی هستند، گفت: هجوم افراد از نقاط مختلف کشور و پایتخت به شمال بسیار بر روی آداب، رسوم، فرهنگ، زبان و اصالت مازندرانی‌ها تأثیر منفی داشته است.

عضو شورای سیاستگذاری نخستین همایش ملی صنعت ساختمان با عنوان مازندران آباد،  در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کمبود آب به همراه ساخت و سازهای بی‌رویه و غیراصولی در مازندران به معضل تبدیل شده است و باید با تشویق و هدایت سرمایه‌گذاران برای آنها ساز و کار اساسی تعریف کرد

.

زمینه‌سازی استفاده از تجارب بزرگان در صنعت ساختمان

بهزاد غلام‌پور افزود: این همایش با محوریت بهره‌گیری از تجارب معماری بومی مازندران، شناخت الگوهای پایداری در معماری و شهرسازی، جغرافیا در صنعت ساختمان و حفاظت از محیط زیست با حضور متخصصان برجسته کشور در حوزه ساختمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۱جایزه در این همایش ملی به پیشکسوتان برجسته صنعت ساختمان اهدا می‌شود، تصریح کرد: محمود گلابچی چهره مازندران معماری، راه و ساختمان ایران و سید محمود حسینی دانش‌یار پژوهشکده زلزله‌شناسی ایران از سخنرانان محوری همایش هستند.

عضو شورای سیاستگذاری نخستین همایش ملی صنعت ساختمان با عنوان مازندران آباد، با اشاره به الگوی پایداری در معماری شهرسازی، متذکر شد: مازندران استان قوی در صنعت ساختمان است و با توجه به تعدد معادن در این استان، آزمایش شیمیایی و کیفیت دانه‌بندی از حدود ۴۰معدن منطقه هراز انجام شد تا وضعیت کمی و کیفی معادن شن و ماسه آنالیز شده و با آسیب سازه‌ها در آینده، سرطان بتن در ساختمان‌ها را شاهد نباشیم.

این مسؤول افزود: باید سرمایه‌گذاران صنعت ساختمان در مازندران به درستی هدایت شوند تا به رسالت آکادمیک خود عمل کرده و مسیر به درستی طی شود.

غلام‌پور گفت: در این همایش تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم تا مشکلات به صورت کامل بیان شود و با تشریح مسایل، راه حل ریشه‌ای برای حل آنها به کار گرفته شود.

 

لزوم ساختمان‌سازی به سبک بومی درشمال کشور

عضو شورای اسلامی شهر آمل در این نشست خبری با اشاره به اینکه باید همایش‌ها خروجی مدون داشته و نتایج مطلوب آن را در ساختمان‌سازی‌ها مشاهده کنیم، اظهار کرد: با بهره‌گیری از ایده‌ها، نظرات و تحقیقات بزرگان صنعت ساختمان کشور از همه دعوت شده تا به ساخت و سازها سروسامان داده شود.

علیرضا ایران‌دوست، افزود: باید شهرداری‌ها برای ساخت و سازها طرح مدون در نظر بگیرند تا شاهد ساخت و سازهای بی‌رویه و بدون اصول نباشیم.

عضو شورای سیاستگذاری نخستین همایش ملی صنعت ساختمان با اعلام اینکه همه بافت‌ها با نماهای مختلف زخمی شدند، تصریح کرد: باید ساختمان‌سازی‌ها در مناطق مختلف به سبک بومی بروند و با استفاده از مصالح با کیفیت نوین در حفظ طبیعت و محیط زیست اقدام اساسی برداریم.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.