با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

نابودی بیکاری با رویش سبز گل و گیاه یک روستازاده/ سنگ بنای سبز اشتغال

منتشر شده

در

آمل نیوز – قربانعلی مسافر / «پیمان نظری» کارآفرین آملی با اشاره به کارساز یودن تسهیلات کم‌بهره بسیج سازندگی در ایجاد اشتغال، گفت: روستازاده هستیم، کشاورزی در خون و جان ما جریان دارد و این مهم عاملی برای ایجاد گلخانه تولید و پرورش گل شد.

کشاورزی در خون مردم شمال کشور به ویژه استان مازندران جریان دارد و از هر مازندرانی در مورد کشاورزی بپرسید با عشق و علاقه پای صحبت با شما می‌نشیند و حرف‌های شنیدنی دارد.

مازندران از استان‌های سرآمد و شاخص در زمینه پرورش گل و گیاه است و جوانان متخصص و تحصیل‌کرده زیادی این روزها در شمال کشور دست به پرورش گل می‌زنند و علاوه بر شغل زیبای خود، از زندگی در همجواری سبزی گل و عطر دل‌نواز گیاه لذت می‌برند.

پیمان نظری جوان کارآفرین آملی است که در سال 1367 در روستای دوتیره بخش دابودشت متولد شد.

این جوان که دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس مدیریت صنعتی است از روزهای بی‌رمق بیکاری می‎گوید تا اینکه با بسیج سازندگی آشنا شده و دست به ایجاد شغل و کارآفرینی می‌زند.

نظری با ما سر صحبت باز کرد و گفت: در دوران بیکاری روزهای سرد و بی‌روح داشتم و تلاش زیادی برای کار در بخش دولتی یا خصوصی داشتم ولی به این نتیجه رسیدم که بهترین گزینه آن است تا خودم دست به کار شوم، آستین همت بالا بزنیم و اشتغالزایی داشته باشم.

وی افزود: در سال 1399 باخبر شدم که بسیج سازندگی برای طرح‎های اشتغالزایی تسهیلات کم بهره خوبی می‌دهد و با کمک بسیج سازندگی آمل توانستم دست به احداث گلخانه 200 متری در زادگاهم روستای دوتیره بخش دابودشت بزنم.

جوان 34 ساله کارآفرین آملی تصریح کرد: تسهیلات کم‌بهره و وام اشتغال بسیج سازندگی بسیار برایم کارساز و مشکل‌گشا بود زیرا با وام 50 میلیون تومان با کارمزد چهار درصد در روزهای نخست شروع کار توانستم دست به اقدامات خوبی بزنم.

نظری با اشاره به اینکه بخش زیادی از تسهیلات را برای تجهیز گلخانه استفاده کردم، بیان کرد: هم‎اکنون در گلخانه پرورش و فروش گل و گیاه “هانا” دو نفر اشتغالزایی مستقیم دارم و با کار و تلاش شبانه‌رزوی به فکر ارتقا و تولید روزافزون هستم.

وی با اعلام اینکه شروع کار گل و گیاه با توجه به اینکه تجربه زیادی نداشتم برایم سخت بود ولی کم کم از سختی کار کاسته شد، بیان کرد: در گذشته هزینه احداث و تجهیز یک گلخانه پایین‌تر بود ولی هم‎اکنون برای ساخت یک سالن خالی 200 متری بیش از 50 میلیون تومان هزینه می‌شود همچنین برای تجهیز، خرید گل و لوازم گلخانه باید حدود 150 میلیون تومان هزینه درنظر گرفت بنابراین برای ایجاد سالن و تجهیز گل یک گلخانه 200 متری باید در مجموع هزینه حداقل 200 میلیون تومان را پیش‌بینی کرد.

نظری در پاسخ به سؤوالی مبنی بر اینکه با درار بودن مدرک کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی چه عاملی باعث شد تا به رشته کشاورزی و پرورش گل و گیاه روی آورده است، گفت: من یک روستازاده هستیم، به روستایی بودن خود افتخار می‌کنم و کشاورزی در خون و جان ما جریان دارد همچنین علاقه فراوان به کشاورزی، گل و گیاه دارم تا عاملی برای ایجاد گلخانه تولید و پرورش گل شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه وضعیت فروش و درخواست مشتریان خوب است و از شغل خود رضایت دارم.

نظری با نگاه به آینده بیان کرد: به فکر احداث سالن جدید هستم و برای آینده ساخت یک سالن 200 متری را در برنامه دارم تا با افزایش فضای کار، افزایش تعداد گونه‌های گل و گیاه را داشته باشم.

این کارآفرین جوان تصریح کرد: هم‌اکنون حدود 50 نوع گل در گلخانه داریم ولی تکثیر، تولید و پرورش چهار نوع گل دیفن باخیا، سانسوریا، کروتون و آگلونما را انجام می‌دهم و دیگر انواع گل را به صورت عمده خریداری می‌کنم.

نظری در پیامی به جوانان جویای شغل، گفت: لازم است تا جوانانی که امروز بیکار و جویای کار هستند به فکر ایجاد اشتغال باشند و با حمایت نهادها و دستگاه‌هایی همانند بسیج سازندگی به علاقمندی و گرایش خود رجوع کنند تا در آینده موفق باشند و از زندگی و کارشان لذت ببرند.

نهادها و دستگاه‌های دولتی متولی اشتغال لازم است در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین گرایش و علاقمندی جوانان را شناسایی کنند و برای آنها برنامه داشته باشند تا شاهد کاهش آمار بیکاری و افزایش نرخ اشتغال در جامعه باشیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.