با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

نجات ۴۰ زندانی محکوم به قصاص نفس با رضایت از اولیای دم

مدیرکل زندان‌های مازندران گفت: شورای حل اختلاف زندان‌های استان در راستای توسعه صلح و سازش ۴۰ پرونده قصاص نفس را با اخذ رضایت از اولیاء دم مختومه کرد.

منتشر شده

در

علی استادی عصر امروز در دیدار با مسؤول بسیج حقوقدانان استان مازندران که با هدف برنامه‌ریزی و ساماندهی برای استقرار گروه جهادی بسیج حقوق‌دانان استان در زندان‌ها صورت گرفت، اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جامعه به‌ویژه زندانیان عدم شناخت کافی از قانون است.

وی افزود: بیشتر زندانیان برای برون‌رفت از مشکلات قضایی به مشاوره و وکیل مجرب نیاز دارند، ولیکن به خاطر عدم تمکن مالی گرفتن وکیل برای آنان غیر ممکن است و ما جهت حل و فصل مشکلات زندانیان از حضور حقوق‌دانان بسیجی در زندان‌ها استقبال می‌کنیم.

استادی با ضروری خواندن حضور مستمر اساتید حقوق و وکلا در کلاس‌های آموزشی زندان گفت: طبق سیاست‌های سازمانی اقدامات تأمینی و تربیتی مناسبی در طول روز برای زندانیان در نظر گرفته می‌شود و همکارانم به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت اقشار آسیب دیده جامعه هستند، شناخت مناسب از قانون مجازات اسلامی و یا آشنایی فرد به حقوق خود و مجازات‌های ورود به حریم دیگران کلید کنترل عدم ارتکاب به جرم است.

مدیرکل زندان‌های مازندران عنوان کرد: شورای حل اختلاف زندان با پیگیرهای مستمر در سال جاری توانستند پرونده قضایی بیش از ۴۰ نفر از زندانیان محکوم به قصاص نفس را با اخذ رضایت از اولیاء دم مختومه سازند.

این مسؤول تصریح کرد: بدون شک اکثر زندانیان استان نیاز به وکیل دارند و حضور هفتگی یا ماهیانه اعضای بسیج حقوقدانان استان در زندان‌ها موجب رفع مشکلات قضایی و کاهش جمعیت کیفری خواهد شد.

وی در ادامه این نشست با اشاره به حضور بیش از ۱۵۰ زندانی محکوم به مهریه در زندانهای استان گفت: مراجع قضایی همکاری های بسیار مناسبی با زندان‌ها دارند و در صورت حمایت حقوقدانان بسیجی و معتمدان محلی حل و فصل پرونده این زندانیان غیر ممکن نیست، بلکه می‌شود با حمایت جهادی زمینه آزادی این افراد را فراهم کرد.

* تقبل وکالت زندانیان نیازمند

علیرضا آرایی مسوول بسیج حقوق‌دانان استان مازندران در این نشست بر آمادگی کامل گروه جهادی بسیج حقوقدانان استان جهت رفع مشکلات قضایی زندانیان خبر داد  و گفت: هدف از این دیدار ضمن افزایش تعاملات دو جانبه، فراهم آوردن زمینه حضور حقوقدانان به زندان‌ها و ارائه آموزش‌های رایگان و حتی تقبل وکالت زندانیان نیازمند عنوان کرد.

وی بیان کرد: با توجه به راه‌اندازی شورای صلح و سازش در محلات و روستاها با حضور حقوقدانان بسیجی، معتمدین، اعضای شورای شهر و روستا و دهیاران به کمک زندانیان خواهیم آمد و در اقدامی جهادی با همکاری کارکنان زندان‌ها زمینه آزادی زندانیان واجد شرایط را فراهم خواهیم ساخت.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.