با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

نخستین آئین روپوش سفید 24 دانشجوی پزشکی برای ورود به بیمارستان ها در آمل برگزار شد

منتشر شده

در

نخستین آئین روپوش سفید ویژه دانشجویان پزشکی در آمل شامگاه شنبه برگزار شد تا 24 دانشجوی رشته پزشکی با ورود به بیمارستان ها دور جدیدی از آموزش ها را آغاز کنند.

نخستین آئین روپوش سفید ویژه دانشجویان پزشکی شامگاه شنبه در این شهرستان با حضور بزرگان جامعه پزشکی کشور، استان مازندران و مسؤولان شهری برگزار شد.
24 دانشجوی رشته پزشکی در آمل که ترم های پایانی خود را طی می کنند پس از گذر از مراحل تئوریک، وارد مرحله عملی شده و پس از برپایی جشن روپوش سفید راهی چهار بیمارستان دولتی این شهرستان برای گذراندن مراحل بالینی می شوند.
هم اکنون از بین ۱۳ دانشکده زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در شهرستان آمل دانشکده‌های پرستاری، پیراپزشکی و پردیس پزشکی با حدود ۷۰۰ دانشجو در رشته‌های پرستاری مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، فوریت پزشکی در مقاطع کاردانی و کارشناسی، فناوری اطلاعات سلامت، علوم آزمایشگاهی و رشته مشغول به آموزش دانشجویان هستند.
پردیس پزشکی شهرستان آمل از بهمن ماه سال ۱۳۹۹ با پذیرش نخستین دانشجو آغاز به کار کرده و هم اکنون در چهار دوره 108 دانشجوی رشته پزشکی جذب کرده است.
با افزایش کیفیت آموزشی پزشکی در پردیس آمل مجتمع دانشکده‌های علوم پزشکی این شهرستان در دو ساختمان فعال است، ساختمان شماره ۱ در کوچه فیاض بخش توسط خیر نیک اندیش مرحوم حاج علی اصغر هادیزاده اهدا شده که با مشارکت شورای اسلامی شهر، شهرداری آمل و همکاری خانواده محمودزاده در فضایی به مساحت ۸ هزار مترمربع عرصه و ۵ هزار مترمربع بنای آموزشی است.
ساختمان شماره ۲ پردیس پزشکی آمل با مساحت ۱۳ هزار متر مربع توسط خیر نیک اندیش و مجمع خیرین اهدا شده و دارای آزمایشگاه‌های بیوشیمی، فیزیولوژی، سالن تشریح، کتابخانه، کلاس‌های تئوری، سایت فناوری اطلاعات برای دانشجویان است.
فعالیت چهار بیمارستان دولتی شرایط بسیار خوبی را برای تبدیل وضعیت از درمانی به بیمارستان‌های آموزشی در این شهرستان ایجاد کرده است و با وجود یک بیمارستان خصوصی در مجموع با یک هزار تخت درمانی فضا را برای ارائه خدمات به شهرهای مرکزی و غرب استان مازندران ایجاد کرد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.