با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

نسل دانشجویی کشور ادامه دهنده مکتب شهید فخری زاده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: نسل فعلی دانشجویان دانشگاه‌ها ومراکزعلمی وآموزشی کشور در دستیابی به تولیدات مهم علمی وتحقیقاتی دنبال کننده مکتب شهید فخری زاده است.

منتشر شده

در

رضا حاجی پور در آئین گرامیداشت روز دانشجویی که به صورت وبینار در محل دانشکده فنی علامه حسن زاده آملی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا انقلاب، شهدای دانشگاهی به ویژه سه شهید دانشجو مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی اظهار داشت: این شهدای دانشجو در ۱۶ آذرماه سال ۳۲ جان خود را فدای کاشتن نهال مبارزه با ستم، دیکتاتوری و استکبارستیزی کرده و با خون خود درخت استقلال کشور را آبیاری کردند.

وی اضافه کرد، تبیین چرایی جریان دانشجویی استکبارستیزانه سال ۳۲ باعث می‌شود که جوانان امروز با انسجام بیشتری برای به ثمر رساندن اهداف انقلاب تلاش کنند.

حاجی پور که نماینده مردم شهرستان آمل درمجلس شورای اسلامی هست، ادامه داد، ۱۶ آذر روزی است که به جریان انقلابی و دانشجویی ما در کشور خط و جهت داد وبرهمین اساس در دهه‌های اخیر دانشجوی ایرانی نماد عدالت‌خواهی، استکبارستیزی و آزاداندیشی است.

نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی افزود: طبع دانشجو متنفر از تبعیض، تحقیر و ذلت‌پذیری است و به همین دلیل دانشجو و دانشگاه می‌تواند تحول‌آفرین باشد.
حاجی پور تصریح کرد: دانشگاه و دانشجو آرمانگرا و عدالت‌طلب است و نباید دانشجویان اجازه دهند این ویژگی‌ها کمرنگ شود.

درخواست مجلس از طرح‌های راهبردی دانشجویی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای شورای اسلامی همچنین در بخش دیگری با تاکید براینکه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باید در راستای کارآفرینی و اجرای طرح‌های مهم تحقیقاتی و کاربردی زمینه مشارکت پذیری دانشجویان را فراهم کنند، گفت: انتظار هست که دانشجویان با طرح‌های تحقیقاتی وراهبردی در زمینه‌های مختلف که باعث خدمت به مردم کشورمان می‌شود، به نمایندگان مجلس مشاوره دهند تا درصورت طرح درکمیسیون وحتی صحن مجلس ازآن دفاع وبیان شود.

حاجی پور گفت: استکبار جهانی اکنون دراین خیال خام خود وترور شهید والامقام شهید فخری زاده، باعث سرکوب جنبش‌های بیدار دانشجویی می‌شود، اما زهی خیال باطل که دانشجویان انقلابی مکتبی ایران اسلامی، با رشد بالای دستیبابی به علوم و تکنولوژی‌های پیچیده به جایگاه بالایی درمیان کشورهای منطقه وحتی جهان تبدیل شده است.

وی افزود: این رویه وموفقیت های دانشمندان و دانشجویان ایرانی درسطح بین المللی باعث مباهات و فخر جمهوری اسلامی است و باید قدردان وقدرشناس این جوانان بلندهمت باشیم واین الگوها و آموزه‌ها را قدر بدانیم

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.