با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا را جدی گرفته شود

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: هیأت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاها باید در تایید صلاحیت‌ها دقت نظر به‌کار گرفته شود تا افراد دارای مسئله تائید نشوند چرا که به کشور خسارت می‌زنند.

منتشر شده

در

آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران عصر امروز در نشست با اعضای هیأت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: هیأت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاها باید تائید صلاحیت کاندیداها و نظارت بر انتخابات را جدی بگیرند.

*افراد دارای مسئله تایید نشوند! 

وی افزود: باید در تایید صلاحیت‌ها دقت نظر به‌کار گرفته شود تا افراد دارای مسئله تائید نشوند چرا که به کشور خسارت می‌زنند، امانت مردم قرار است دست افرادی قرار بگیرد که سرنوشت شهر و روستاها را رقم بزنند.

محمدی‌لائینی خاطرنشان کرد: در انتخابات آینده حضور مردم در انتخابات از نعمات انقلاب اسلامی و تائید مردم‌سالاری‌ دینی در کشور است چرا که بسیاری از کشورهای مدعی دموکراسی هم این فرصت را فراهم نکردند.

* ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ آغاز ثبت‌نام کاندیدا

در ادامه مهدی سعادتی رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای مازندران با بیان اینکه ثبت‌نام کاندیداهای شورای اسلامی شهر از چهارشنبه ۲۰ اسفند آغاز می‌شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت، گفت: ثبت‌نام از افراد متقاضی کاندیدا شدن در ششمین دوره انتخابات شوراهای روستا نیز از ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ به مدت یک هفته انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پس از ثبت‌نام کاندیداها بررسی صلاحیت‌ها آغاز می‌شود، افزود: در این دوره انتخابات پرونده‌ها با دقت بررسی و مسائل حزبی و جناحی در تائید صلاحیت‌ها تاثیری نخواهد داشت اما تائید افراد سالم، متعهد و متخصص الویت هیات نظارت و مراجع استعلامات است.

سعادتی شوراها را به‌عنوان پارلمان شهری و محلی دانست و اضافه کرد: ساختار شورا آسیب‌پذیر است و هیأت نظارت با داشتن ابزار نظارتی، در تائید صلاحیت‌ها با دقت عمل خواهد کرد تا پارلمان‌های سالم در شهر و روستاها تشکیل شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.