با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

نقش اساسی جهاد تبیین در رسالت تبلیغات اسلامی

منتشر شده

در

آمل نیوز – قربانعلی مسافر / معاون امور استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به نقش اساسی و کلیدی جهاد تبیین در رسالت و برنامه‌های تبلیغات اسلامی، گفت: سخت‌ترین و مهمترین امتحان در جامعه امتحان با ولایت بودن است.

حجت‌الاسلام ناصر شکریان عصر امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس تبلیغات اسلامی این شهرستان، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی نهادی برخاسته از دل انقلاب اسلامی است که به دستور امام راحل وظایف بزرگی به دوش دارد و تاکنون توانسته در انجام وظایف خود به خوبی عمل کند.

وی با اشاره به اینکه امروزه بزرگترین، مهمترین و سخت‌ترین امتحان در جامعه امتحان با ولایت بودن است، افزود: اهل‌بیت و خاندان آنها برای تبلیغ دین اسلام و انجام رسالت خطیر سخت‌ترین درد و رنج‌ها را تحمل کردند و حتی در این راه جان خود را به کف گرفتند.

معاون امور استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اعلام اینکه باید در هر برهه از زمان برای دفاع از انقلاب و اسلام به موقع وارد میدان شد، تصریح کرد: در زمان فتنه ۱۳۸۸ شاهد بودیم مسؤولان و افراد خاص زیادی در زمانی که باید به میدان می‌آمدند سکوت اختیار کردند و بعدها اظهارنظر داشتند که دیگر کارساز نبود.

وی با اعلام اهمیت بسزای جهاد تبیین از نگاه رهبر انقلاب اسلامی، بیان کرد: در صحنه کربلا دشمنان اسلام دست به تحریف امام حسین (ع) و اهداف آن امام زدند تا مردم را آماده نبرد با فرزند پیامبر (ص) کردند البته باید بدانیم آنهایی که در روز عاشورا مقابل امام سوم شیعیان قرار گرفتند همه مسلمان بودند ولی دچار اشتباه و انحراف ناشی از تحریف شدند.

شکریان با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری به جهاد تبیین تأکید فراوان دارند تا نکند دوباره شاهد اتفاق افتادن واقعه کربلا باشیم، ادامه داد: باید مسؤولان در نظام جمهوری اسلامی به این باور برسند که قبول مسؤولیت برای رضایت خداوند و خدمت همه جانبه به مردم باشد و از تلاش شبانه‌روزی دست بر ندارند.

وی با اعلام اینکه مسؤولان باید ولایتمداری را در عمل اثبات کنند و نیت‌های خیر از شعار و حرف به عمل تبدیل شود، بیان کرد: خادمان دستگاه امام حسین (ع) دارای جایگاه بسیار والا هستند و باید قدر خود را بدانند.

شکریان با اشاره به اینکه روحانیون سازمان تبلیغات اسلامی در روزهای وحشتناک شیوع ویروس کرونا دست به اقدام بزرگی زدند و جان خود را به کف گرفتند، گفت: شستشو و غسل دادن بیمارانی که براثر کرونا جان خود را از دست دادن توسط روحانیون این شهرستان برای نخستین بار انجام شد و این اتفاق در روزهای دلهره‌آوری روی داد که حتی خانواده بیماران کرونایی از عزیزان خود دوری می‌کردند و فوت شدگان کرونایی با آداب و آیین اسلامی خاک‌سپاری می‌شدند.

*اثرگذاری سازمان تبلیغات اسلامی در انجام فعالیت‌های گسترده

فرماندار ویژه آمل در این مراسم با اعلام اینکه خدمت زیر پرچم انقلاب اسلامی افتخار بزرگی است که فرصت طلایی برای خدمت را فراهم کرد، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی نهادی مقدس در جمهوری اسلامی ایران است که با دستور امام راحل پس از پیروزی انقلاب فعالیت خود را آغاز کرده است و هم‌اکنون زیر نظر رهبر انقلاب اقدامات اساسی در جامعه دارد.

سید عباس حسینی با اشاره به اینکه وجود تعامل، همدلی، وحدت و همراهی مسؤولان در جامعه باعث رشد و ترقی می‌شود، گفت: اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی گسترده و فراگیر است و این سازمان انقلابی در ایفای نقش خود همیشه مؤثر و کارساز بوده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.