با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

نوروز با «کَله وَنگ» دوباره به شبکه تبرستان می‌آید

مدیرکل صدا و سیمای مازندران با بیان اینکه سریال طنز کَله وَنگ در 26 قسمت 35 دقیقه‌ای به کارگردانی تقی قاسم‌پور و نویسندگی سیدکاظم حسینی ساخته می‌شود، گفت: تلاش شده در این مجموعه بهترین هنرمندان و طنازان استانی حضور داشته باشند.

منتشر شده

در

پس از چند وقفه طولانی در امر تولید برنامه‌های رسانه استانی، امروز با حضور مدیرکل صدا و سیمای مازندران کار تولید سریال کَله وَنگ به طور رسمی در روستای زرین‌آباد ساری آغاز شد.

مدیرکل صدا و سیمای مازندران در آئین تهیه و تولید این سریال، شناسایی و تقویت استعدادهای هنری و فرهنگی استان و در کنار آن ترویج آداب، سنن، فرهنگ و هنر مطلوب را از رویکردهای این سریال دانست و گفت: با وجود محدودیت‌های مالی، صدا و سیمای استان از هیچ تلاشی برای برنامه‌سازی فاخر فروگذار نبوده و در بخش‌های مختلف تولید سریال، مستند، انیمیشن ، تله فیلم ، پویا نمایی و کارهای عروسکی آستین همت را بالا زده و در این گام‌های بلند خواهان مساعدت استانداری است.

هادی ابراهیمی اظهار کرد: رسانه  استانی به مسابئه دانشگاه عمومی امروز ، با بهره‌گیری از هنر فاخر و هدایت موثر و کارآمد، در حوزه استانی، ملی، منطقه‌ای و جهانی  با مخاطبان گسترده اعم از مازندرانی‌های داخل و خارج از کشور ، مدیریت و هدایت فرهنگ بومی را برعهده گرفته و برغم برخی از کاستی‌ها تا حدود زیادی موثر بوده است.

وی  یکی از خصوصیات بارز این سریال را ترویج آداب، سنن، فرهنگ و هنر و بازنمایی هویت بومی مازندران دانست و افزود: برای تولید این  مجموعه طنز از بهمن سال گذشته تدارکات لازم دیده شده و در طی نشست‌های مختلف تخصصی تهیه و نوشتن فیلم‌نامه، تولید این مجموعه آغاز شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مازندران متن فیلم را اثرگذار دانست و بیان کرد: این مجموعه طنز دغدغه‌هایی چون  مشکلات کشاورزی، فروش محصولات، معضل زباله در مازندران، فروش زمین و تغییر کاربری اراضی کشاورزی، واسطه و دلالگری، ازدواج آسان، منابع طبیعی، توریسم و گردشگری، کارآفرینی، کارگاه‌های کوچک خانگی، کایر و مهم‌تر از همه از همدلی و همکاری روستائیان خوب و مهمان نوازی مردم مازندران اشاره شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه سریال کَله وَنگ در 26 قسمت 35 دقیقه‌ای به کارگردانی تقی قاسم‌پور و  نویسندگی سیدکاظم حسینی ساخته می‌شود، خاطرنشان کرد: تلاش شده در این مجموعه بهترین هنرمندان و طنازان استانی حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: با شروع تولیدات نمایش گروها و انجمن نمایش استان فعال و هنرمندان خلاق و با استعداد استان دیده می‌شوند.

مدیرکل صدا و سیمای مازندران تفاوت طنز را با  تمام سریال‌های دیگر متفاوت خواند و افزود: وجود یک کارگردان حرفه‌ای و فیلم‌نامه قوی در کار موثر است.

ابراهیمی خنداندن مردم را کار سخت دانست و بیان کرد: شوخی خوب است فقط نباید به شوخی و هزل کشیده و موجب بی احترامی به کسی شود.

وی ویژگی‌های این سریال را کوتاهی جملات و ایجاز، سادگی بیان، جنبش خاص واژگان، استفاده از زبان محاوره، بازی‌های زبانی ـ بیانی و شگردهایی چون آشنازدایی، غافلگیری، عکس و اجتماع نقیضین به همراه ظرافت‌های خاص زمانی دانست.

مدیرکل صدا و سیمای مازندران گفت: طنز پرمعناترین نوع فکاهی و یکی از شبه ژانرها و روش‌های بیانی در سریال کَله ونگ است که به دلیل بهره‌گیری از شیوه‌های مختلف از بروز فراز قدرت تاثیرگذاری فراوانی بر مخاطب همراه می‌شود.

به گزارش فارس، «کَله وَنگ» در گویش مازندرانی به معنی صدای ته حلقی که به عنوان هلهله‌ی شادی برخیزد، است./ فارس

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.