با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

نگاه حمایتی دولت به کشاورزان، برنجکاران و تولیدکنندگان داخلی

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / وزیر جهاد کشاورزی پس از بازدید از انبار دپو و سالن سورتینگ برنج، گفت: از نزدیک با موضوع فرآوری برنج تولیدی مازندران آشنا شدم و یکی از رویکردهای وزارت جهاد کشاورزی و دولت مردمی سیزدهم حمایت از از کشاورزان حوزه برنج در کشور است.

سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی، در سفر خود به مازندران از مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج آمل بازدید کرد.

 با وجودی که ۲.۵ از برداشت برنج گذشته است، اما هنوز قفل داد و ستدها باز نشده و رنج کشاورز بر کابوس فروش افزوده است.

بسیاری از تحلیگران اقتصادی بازار وضعیت برنج را بحرانی می‌دانند که اگر به‌زودی حل نشود، خسارت‌های آن جبران‌ناپذیر خواهد بود.

 پایانه برنج توان فروش و صادرات ۷۰۰ هزار تن برنج را دارد و کشاورزان بر دغدغه فروش باید نگرانی کاهش کیفیت به دلیل آفت‌پذیری را هم تحمل کنند، روا نیست دست رنج کشاورزان که منابع غذایی کشور را تامین می‌کنند، کابوس فروش باشد.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد صدها تن برنج در انبارهای شالیکوبی‌ها خاک می‌خورد که تا به امروز بی‌سابقه بوده و اگر نسبت به آفت مذیری و حوادث طبیعی خوش‌بینانه‌ترین حالت را در نظر بگیریم باز هم  برنج که قوت اصلی مردم کشور است را  تهدید جدی می‌کند.

سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیرجهادکشاورزی در بازدید از مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران مستقر در آمل  اظهار کرد: لازم است از تولید برنج داخلی حین عرضه به بازار برای ایجاد انگیزه بین کشاورزان و برنج‌کاران حمایت شود.

وی پس از بازدید از انبار دپو و سالن سورتینگ برنج، افزود: از نزدیک با موضوع فرآوری برنج تولیدی مازندران آشنا شدم و یکی از رویکردهای وزارت جهاد کشاورزی و دولت مردمی سیزدهم حمایت از از کشاورزان حوزه برنج در کشور است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دولت ساز و کارهای خوبی برای حمایت از کشاورزان شمال کشور در نظر دارد، تصریح کرد: باید برای ایجاد انگیزه بین کشاورزان، افزایش کاشت برنج و برداشت مناسب برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به لزوم عرضه برنج داخلی و حمایت از ایجاد بورس برنج در محل مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران، گفت: نگاه دولت سیزدهم به کشاورزان کشور حمایتی است و سعی داریم نسبت به گذشته حمایت‌ها بیشتر و بهتر انجام شود.

مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران نیز در این بازدید با اشاره به اینکه فاز نخست این پایانه سال ۱۳۹۸ بهره برداری شد، اظهار کرد: طرح‌های توسعه‌ای پایانه در قالب فازهای مختلف در حال تکمیل و بهره‌برداری است.

سید اسماعیل یزدان‌پناه با اعلام ظرفیت ۲۴ هزار تن سورتینگ برنج در کارخانه سورت و بسته‌بندی برنج مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات، خاطرنشان کرد: این رویداد برای ۴۰ نفر اشتغال مستقیم دارد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.