با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

نگاه

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نگاه دریوزه همواره به دنبال این است که چیزی از خارج وارد شود، نگاه سلیمانی‌ها باید وارد میدان شود زیرا اندیشه مقاومت حرف اول را در منظومه فکری آنها می‌زند.

منتشر شده

در

محمدحسین صفار هرندی در همایش رسانه در گذر انقلاب که در مجتمع امامت سپاه کربلا با حضور فرمانده سپاه کربلا و مدیران و اعضای بسیج رسانه مازندران برگزار شد، اظهار کرد: در عصر امروز قدرت رسانه حرف نخست را می‌زند و ما رسانه‌ها با یکدیگر رقابت داریم، گاهی به دلیل ولع رسانه‌ای ممکن است خطایی از ما سر بزند و دروغی را منتشر کنیم، و این را به حساب اشتیاقی می‌گذاریم که یک رسانه می‌خواهد خبر اول را منتشر کند لذا باید بیش از همه به مسؤولیت هدایتی و "رسانا و هادی بودن" خود بیشتر دقت کنیم.

این نویسنده با اشاره به عملکرد شهید باغبانی شهید رسانه گفت: اثر عملی ایشان ناشی از حقیقت خواهی نهفته در وجود اوست، و ما معتقدیم کار امثال شهید آوینی و شهید باغبانی کار اثرگذار و ماندگار است نه به دلیل شهادت بلکه به دلیل حقیقت نگاری و ارزش وجودی است که آنها را به عنوان یک فرد شاخص و رسانه معرفی می‌کند.

صفارهرندی با بیان اینکه در مصافی که اکنون با رسانههای گردن کلفت دنیا داریم در واقع یک ارزن در برابر کوه هستیم، با طرح این سوال که چگونه می‌توانیم با این رسانه‌ها یارای مقابله داشته باشیم در حالیکه نه پول آن را داریم و نه امکانات و تکنولوژی را، بیان کرد: رسانه عبارتست از ابزار، پیام و پیام‌رسان، اگر در نبرد ابزارها کم آوردیم می‌توانیم در قدرت پیام مانور بدهیم و البته باید پیام‌رسان خوبی باشیم.
عضو تشخیص مصلحت نظام جریان روحانیت، وعاظ و سخنرانان مذهبی را رسانه عنوان کرد و گفت: رسانه "منبر" هنوز هم کارکردهای بزرگ دارد چون پیام قدرتمندی که ریشه در فطرت بشر تشنه حقیقت دارد را به خوبی منتقل می کند و آن پیام دعوت به خدا، آرمانهای الهی و عدالت اجتماعی بود که منشا آن حکومت علوی بود.
وی بیان کرد: اکنون نگران این هستیم که سامانه رسانه ای مانند گوگل با سرمایه بالای هزار میلیارد دلار سر پا است، و فیسبوک و یاهو نیز با فاصله اندکی از آن در دنیا حکومت می‌کنند و ما در برابر آنها به لحاظ ابزاری بسیار ناچیز هستیم.
این نویسنده و سیاستمدار با طرح این سوال که چرا با وجود ضعف ما در ابزار و امکانات رسانه‌ای اما وقتی در فیسبوک و توئیتر عملیاتی انجام دادید دشمن از حضورتان احساس خطر می‌کند، گفت: اخیرا فیسبوک 700 صفحه خود را می‌بندد زیرا منشا آن پیام‌های مردم ایران و مطالب و پیام مقاومت بود، و با بی‌شرمی تمام می‌گوید من این صفحات را می‌بندم چون ایران عربستان سعودی را با جنایتکاران بزرگ عالم مقایسه کرده و سازمان مجاهدین را به داعش تشبیه کرده است.
صفارهرندی با اشاره به اینکه افکار عمومی به دنبال پاسخ این سوال است که چرا در محیطی که ادعا می‌شد آزاد است اما با محدودیت‌هایی مواجه می‌شویم، بیان کرد: وقتی در فضای مجازی جسارتی به ساحت پیامبران می‌شد اربابان فضای مجازی می‌گفتند اینجا محیط آزاد است اما همان‌ها زمانی که می‌گوییم منافقان مانند داعش هستند، خسته می‌شوند و صفحات را می‌بندند زیرا پیام، پیام مهمی است و دروغگویی‌ها را رسوا می‌کند.
وی با اعلام این پرسش که چقدر از کارهای ما دارای غناست که در دل‌ها برود و پژواک آن، دشمنان را از اریکه استکبار پایین بکشد؟ افزود: در همین کشور افرادی هستند که افتخارشان بودن زیر پرچم مستکبران است و با آن عکس یادگاری می‌گیرند و ضعف مسلمانان را بزرگ می‌کنند، تظاهرات میلیونی را منتشر نمی‌کنند و برایشان اهمیتی ندارد.
عضو تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وجود نفاق در برخی رسانه‌ها که از جنس مزدوری هستند، بیان کرد: وقتی خبر مرگ عده‌ای را مثلا در برلین می‌شنوند آن را بزرگ جلوه می‌دهند، عزای عمومی می‌گیرند و مردمی از جنس خود را همراه می‌سازند تا پشت درب سفارت فرانسه با لباس سیاه شمع روشن کنند، اما در برابر خبر ورود شهدا به کشور موضع می‌گیرند و می‌گویند بس است، دیگر حوصله‌مان سر رفت از بس شهید آوردید.
این تحلیلگر مسائل روز ادامه داد: کار آنها چیزی جز بی‌وطنی و حقارت شخصیتی و تهی شدن از جوهر انسانی نیست، راهبران آنها عزا گرفتند و می‌گویند چگونه است با اینکه همه راه‌هایی که به مقاومت ختم می‌شود را بسته‌ایم اما این تفکر حتی در کشور خودمان رخنه کرده است؟
وی یادآور شد: وقتی در بین تظاهرات جلیقه زردها در پاریس دوربین یک فردی تصویر سردار سلیمانی را نشان می‌دهد، این قدرت پیام است والا او نمی‌داند قاسم سلیمانی یعنی چه، او ویژگی‌های قاسم سلیمانی با مشخصاتی که ما می‌دانیم را نمی‌داند اما می‌داند که این یک پرچم و رسانه  سلیمانی‌ها است.

صفارهرندی گفت: ابزارهای بزرگ رسانه ای دست ما نیست اما نباید نگران باشیم بلکه باید روی پیام کار کنیم، اکنون پایه اقتصاد لنگ است اما پایه های پیام محکم است، هر چند در اقتصاد هم اگر لجبازی نکنیم و کار را به کاردان بسپاریم موفق می شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات مجلس در سال آینده و سایر انتخاب‌های پیش روی اظهار کرد: باید از خودمان بپرسیم که قرار است به چه کسی رای بدهیم، از آنهایی که در بده بستان‌های با صاحبان ثروت و قدرت بار خود را می‌بندند و منتخب می‌شوند! رای بدهیم یا آنهایی که در اوج فقر ظاهری دارای استغنای درونی هستند!

صفارهرندی بیان کرد: با وجود اینکه برخی از شرایط فعلی می‌نالند اما برخی‌ها مانند شرایط عادی کار می‌کنند، زیرا می‌گویند 70 تا 80 درصد مسائل به مدیریت داخلی مربوط است و لذا می‌بینیم پالایشگاه ستاره خلیج فارس در اوج تحریم راه‌اندازی می‌شود و نیمی از نیاز کشور به بنزین و سوخت را تامین می‌کند.

این تحلیلگر مسائل روز گفت: نگاه دریوزه همواره به دنبال این است که چیزی از خارج وارد شود، نگاه سلیمانی‌ها باید وارد میدان شود زیرا اندیشه مقاومت حرف اول را در منظومه فکری آنها می‌زند.

وی از رسانه‌ها خواست تا بیانیه رهبری در ورود به دهه پنجم انقلاب را بخوانند و با آن ساده برخورد نکنند، رسانه‌ها باید این پیام را برای مردم تبیین کنند.

صفار هرندی در پایان گفت: گفت: فتوحات چله دوم انقلاب باید دهها برابر چله اول باشد، زیرا زیرساخت‌های آن برای بناهای بزرگ آماده شده است، این بدون توجه به دلایلی که در آن افت و خیز و کامیابی داشتیم امکانپذیر نیست.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.