با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

نیازمندی اعتبار 600 میلیارد تومانی برای پسماند و محیط زیست مازندران

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر /مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست کشور گفت: در زمینه پسماند و حفظ محیط زیست برای استان مازندران حدود 600 میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است که با برآورد دقیق برای شهرهای مختلف لحاظ می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، رضا انجم شعاع عصر امروز در بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی این شهرستان، اظهار کرد: با ایجاد صندوق حمایت از محیط زیست کمک های مسئولیت اجتماعی صنایع، کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی دریافت می شود تا هدفمند وارد میدان شویم.

وی با بیان اینکه شرکت های تولیدی و صنعتی در راستای حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی و تخریب ها همیشه کمک حال هستند، افزود: یکی از واحدهای تولیدی و صنعتی آمل نیز در گام جالب توجه کیسه های پارچه ای را جایگزین کیسه های نایلونی کرده و موارد تشویقی را برای کاهش استفاده نایلون توسط همشهریان در نظر گرفت.

مدیرعامل صندوق ملی حمایت محیط زیست کشور با اعلام اینکه منابع در اختیار این صندوق سالانه جمع آوری شده و با اهداف خاص محیط زیستی اختصاص می یابد، تصریح کرد: برای حفظ و احیای رودخانه تجن، تالاب بزرگ میانکاله، پسماند باز، چرخانی آب و ایجاد تصفیه خانه برنامه مدون در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه باید منابع داخلی این صندوق و کمک های مسؤولیت اجتماعی برای حل مشکلات صنایع و آلودگی محیط زیست باشد، متذکر شد: با ایجاد سند تحول محیط زیست در دولت مردمی سیزدهم نشانده تلاش و همت دولتمردان برای حفظ و حراست از محیط زیست است و توجه به محیط زیست در این دولت بیشتر از گذشته است.

انجم شعاع با اعلام اینکه با ایجاد سند تحول منابع داخلی و مسؤولیت های اجتماعی باید در اختیار صنایع قرار گیرد تا گره گشا باشند، خاطرنشان کرد: برای استان مازندران در زمینه پسماند و حفظ محیط زیست حدود 600 میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است که با برآورد دقیق برای شهرهای مختلف کل شهر استان به تفکیک اعلام می شود.

وی با بیان اینکه باید با مطالعات دقیق براساس اولویت بندی برای اختصاص منابع شکل گرفته تا اعتبارات در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد، یادآور شد: شهرک های صنعتی ملزم به بهره گیری از تصفیه خانه مرکزی هستند و باید شهرک های صنعتی تصفیه خانه ها را برای کمک به صنایع و محیط زیست ایجاد کنند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.