با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

نیازمندی به 3700 معلم ورزش در مدارس کشور

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان نیاز جدید 3 هزار و 700 نفره به معلم تربیت بدنی در سطح مدارس کشور، گفت: با افزایش ساعت درس تربیت بدنی نیاز به معلمان تربیت بدنی بیشتر احساس می‌شود.

منتشر شده

در

آمل- قربانعلی مسافر/ مهرزاد حمیدی در حاشیه کنفرانس ملی مطالعات کاربردی علوم ورزشی در هزاره سوم به میزبانی مازندران، اظهار کرد: برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های ورزشی می‌تواند در بخش‌های مختلف ورزش همگانی، قهرمانی و مدارس بسیار مهم باشد.

وی این همایش‌ها دستاوردهای زیادی برای وزارت آموزش و پرورش دارد، افزود: برای برگزاری همایش‌ها در نظر داریم تا با برپایی هر همایش حتما بخشی به عنوان ورزش دانش‌آموزی مطرح شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در همایش‌های مطالعات کاربردی ورزش کشور اندیشمندان و بزرگان ورزشی مقالات مختلف ارائه می‌دهند و جدیدترین دستاوردها ارائه می‌شود همچنین کارگاه‌های مهم در آن باعث ایجاد زمینه برای دبیران تربیت بدنی شده تا بتوانند آخرین دستاوردها و یافته‌های مرتبط با حوزه کاری خود را در جریان باشند و در کارهای خود با اثربخشی بیشتر و توانمندی بهتر امور را پیگیری کنند.

این مسؤول با بیان اینکه پرداختن ویژه به ورزش دانش‌آموزی ارزشمند است، بیان کرد: در این حوزه راجع به مباحث مربوط به ورزش دانش‌آموزی، چالش‌ها و برنامه‌ها صحبت شده است و برای معلمان دوره آموزشی نیز ارزش ضمن خدمت دارد.

حمیدی با بیان اینکه در گذشته زنگ‌های ورزش به دروس دیگر اختصاص می‌یافت ولی هم‌اکنون اوضاع عوض شده است، برخی معلمان از برگزاری المپیادهای ورزشی و مسابقات مدارس گله‌مند هستند و ظرفیت‌های بین مدرسه‌ای ساعت درس‌های دیگر را تحت شعاع قرار می‌دهد، اظهار کرد: فعالیت‌های درون مدرسه‌ای بسیار قوی در حال پیگیری است و به درس تربیت بدنی و ورزش در مدارس توجه ویژه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کلاس‌های فوق برنامه در مدارس فعالیت مکمل با تربیت بدنی ایجاد کرده است، بیان کرد: این مهم باعث افزایش فعالیت، پویایی، تحرک، شادی و نشاط در مدارس شده است ولی ما در سطح کشور با کمبود معلمان تربیت بدنی در مدارس مواجه هستیم.

حمیدی افزود: به ویژه سه ساعت درس تربیت بدنی در این دوره اضافه شده است، کلاس یازدهم در گذشته یک ساعت تربیت بدنی داشت و پیش‌دانشگاهی درس تربیت بدنی نداشت ولی هم اکنون کلاس دوازدهم هم دو ساعت درس تربیت بدنی دارد و این امر باعث شده تا نیاز به معلمان تربیت بدنی بیشتر از گذشته احساس شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان نیاز جدید ۳ هزار و ۷۰۰ نفره به معلمان تربیت بدنی در مدارس کشور، یادآور شد: با افزایش ساعت درس تربیت بدنی نیاز به معلمان تربیت بدنی بیشتر احساس می‌شود، البته در سطح کشور هم‌اکنون ۳۳ هزار دبیر تربیت بدنی مشغول به کار هستند ولی با ساعت اضافه نیاز جدید ایجاد شده که از طریق دانشگاه فرهنگیان و سهمیه ماده ۲۸ این مهم تأمین نیاز می‌شود.

این مسؤول با اعلام اینکه دانش‌آموزانی که فعالیت‌های ورزشی مستمر دارند از آسیب‌های ورزشی کمتری برخوردار می‌شوند، گفت: با پیمایش ملی نتیجه‌گیری شده که ممکن است دانش‌آموزان دارای تحرک کمتر به آسیب‌های بیشتری دچار شوند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.