با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

نیازمندی بیشتر آمل به کیت های تشخیصی کرونا

فرماندار آمل گفت که مراکز درمانی این شهرستان نیازمند کیت ‌های تشخیص ویروس کرونای بیشتری است و از دانشگاه علوم پزشکی مازندران خواست تا هر چه زودتر این نیاز را بر طرف کند.

منتشر شده

در

علیرضا شریعت در جلسه فوق العاده ستاد مقابله با کرونا شهرستان که با حضور مقامات ستاد استانی کرونا برگذار شد ، افزود: یکی از فاکتورهای بسیار اساسی در مدیریت بیماران کووید-۱۹ تشخیص بموقع است تا مراحل درمانی تسریع یابد. 

وی با بیان اینکه هنوز میزان شیوع ویروس کرونا در شهرستان آمل در سطح بالایی قرار دارد ، گفت : مراکز درمانی نیازمند کیت های تشخیص بیشتری هستند تا پیش از بدحالی بیماران مراحل درمانی آنها در منزل آغاز شود. 

فرماندار آمل تامین تست های کرونایی همانند " پی سی آر" را بسیار ضروری و مبرم عنوان کرد و افزود : شهرستان آمل این آمادکی را دارد که هر میزان کیت تشخیص ویروس کرونا را حتی به صورت خرید در اختیار بگیرد.

شریعت اظهار داشت : در خرید کیت ها نیز هیچ مشکلی در شهرستان وجود ندارد زیرا مجمع خیرین شهرستان آمل اعلام آمادگی کرده تا اعتبار لازم برای تهیه آنها را تامین کند.

وی به عوامل شیوع ویروس کرونا در شهرستان اشاره کرد و گفت: دورهم نشینی ها و مراودات خانوادگی و رفتن به ییلاقات از جمله عواملی است که باعث افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در این شهرستان شده است .

فرماندار آمل ابراز امیدواری کرد که در طرح شهید سلیمانی که از این هفته در سطج شهرستان به اجرا درآمد ، مشکل دورهمی ها و تجمعات خطرناک برطرف شود.

بیش از ۶ هزار خودرو در آمل جریمه شدند

شریعت همچنین به کنترل ترددهای غیر بومی در سطح شهر آمل و منع رفت و آمد اشاره کرد و گفت: از ابتدای طرح جامع محدودیت های کرونایی تاکنون پنج هزار و ۸۸۲ خودرو به دلیل دلیل تردد شبانه پس از ساعت منع رفت و آمد جریمه ۲۰۰ هزار تومانی شدند .

وی از جریمه ۳۵۳ دستگاه خودرو به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان و ۳۱۷ دستگاه خودروی غیر بومی به مبلغ یک میلیون تومان خبر داد و افزود : در این زمینه  پلیس قاطعانه با متخلفین برخورد خواهد کرد. 

فرماندار آمل به نظارت بر اصناف نیز اشاره کرد و گفت: تا کنون سه هزار و ۶۰۰ بازدید از اصناف شهرستان انجام شد که از این تعداد ۵۳ مورد منجر به پلمب و ۲ هزارو ۱۱۵مورد نیز منجر به تذکر و اخطار شد. 

شهرستان آمل به همراه چهار شهرستان دیگر به عنوان شهرهای قرمز کرونایی از ابتدای آذرماه مشمول محدودیت های کرونایی طرح جامع شدند. 

بر اساس گزارش رسمی ، ۳۰ درصد از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بستری در بیمارستان های مازندران مربوط به شهرستان آمل است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.