با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

نیازمند اعتبار 50 هزار میلیاردی برای ساخت 40 هزار کلاس درس نیمه‌کاره

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: با توجه به وجود 40 هزار کلاس درس نیمه‌کاره در کشور، برای تکمیل و انجام تعهدات خیران به ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیازمندیم.

منتشر شده

در

ناصر قفلی‌پور امشب در نشست اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان مازندران به میزبانی این شهرستان، اظهار کرد: مدرسه‌سازی کار بسیار بزرگ و خیر ماندگار است و خیران زیادی در سطح کشور به امر مدرسه‌سازی و ساخت کلاس‌های درس مشغول هستند.

وی با اشاره به اینکه نباید در امر مدرسه‌سازی فقط چشم به دولت با اعتبارات دولتی داشته باشیم، افزود: هم‌اکنون ساخت ۴۰ هزار پروژه کلاس درس در سطح کشور نیمه‌کاره مانده است و برای تکمیل آن نیازمند اعتبارات لازم هستیم.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور اظهار کرد: با توجه به وجود 40 هزار کلاس درس نیمه‌کاره در کشور، برای تکمیل و انجام تعهدات خیرین به ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیازمندیم.

این مسؤول با اشاره به نیازمندی به اعتبارات و تأمین آن برای تکمیل پروژه‌های مختلف، بیان کرد: سهم خیرین در پروژه‌های نیمه‌تمام مدرسه‌سازی 40 درصد است و نیازمند حمایت و همراهی دولت و تأمین اعتبارات مورد نیاز برای کامل کردن طرح‌های نیمه‌تمام هستیم.

قفلی‌پور خاطرنشان کرد: با تسهیلات دولتی بخش مهمی از اعتبارات از سوی دولت تأمین می‌شود همچنین بیش از 50 هزار میلیارد ریال هم برای انجام تعهدات مورد نیاز خواهد بود.

وی با بیان نیازمندی به بیش از 50 دستگاه کانکس برای مدارس تخریب شده بخش‌هایی از مناطق سیل زده کشور، گفت: هم‌اکنون بیشتر از دیگر زمان مردم سیل‌زده و دانش‌آموزان آسیب‌دیده کشورمان نیازمند حمایت و همراهی مردم و خیران هستند.

 

مدرسه 15 کلاسه مشارکتی در آمل ساخته می‌شود

مسؤول برگزاری همایش مجمع خیرین مدرسه‌ساز مازندران نیز در این نشست اظهار کرد: جلسات مختلف و منظم مجمع خیرین مدرسه‌ساز در هر شهر مازندران برگزار می‌شود و نتایج جلسه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حسین بیک‌مهدوی با اشاره به استقبال مطلوب مسؤولان کشوری، استانی و شهری برای برگزاری همایش مجمع خیرین مدرسه‌ساز و شرکت در هم‌اندیشی و تصمیم‌گیری‌ها افزود: مدرسه‌سازی یکی از امور خیر بزرگ است که رابطه مستقیم با آینده‌سازان کشور دارد پس باید بیشتر انجام خیر، نیکی‌ها و کمک به همنوع در جامعه ترویج، الگوبرداری و نهادینه شود.

وی با بیان آغاز عملیات ساخت یک مدرسه 15 کلاسه در این شهرستان طی کاری مشترک در آینده نزدیک، تصریح کرد: مقرر شد یک مدرسه 15 کلاسه با مشارکت خیران، شهرداری و دستگاه‎های دولتی مرتبط ایجاد شود که در آن 30 درصد هزینه ساخت مدرسه توسط خیرین و شهرداری آمل و مابقی هزینه‎ها توسط دولت تقبل شود.

 

نیازمندی 30 درصد از مدارس مازندران به نوسازی

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس مازندران نیز در این نشست اظهار کرد: میزان اعتبارات تجهیز و نوسازی مدارس کشور رشد بسیار خوبی داشته و نسبت به سال گذشته ۲.۵ برابری افزایش داشت.

این مسؤول با اشاره به تخصیص اعتبار مدرسه‌سازی براساس سهم هر استان و مشارکت خیران، ادامه داد: پیشرفت فیزیکی و طرح‌های مشارکتی و خیرساز از دیگر معیارها برای اختصاص اعتبار است.

شیرزاد با اعلام وجود مشکلات مالی و وضعیت اقتصادی در همراهی مردم و خیران، گفت: 30 درصد از مجموع 4 هزار مدرسه مازندران تخریبی هستند و به مشارکت و همراهی خیران برای نوسازی و بهسازی نیازمندند./ گزارش از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.