با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

هر ۱۰ دقیقه یک نفر به بیماری هاری مبتلا می‌شود

رئیس پژوهشکده انستیتو پاستور شمال ایران با بیان اینکه طبق آمار سازمان جهانی، هر ۱۰ دقیقه یک نفر به بیماری هاری مبتلا می شود گفت:سال قبل ۱۰ هزار نفردر مازندران به این بیماری مبتلا شدند.

منتشر شده

در

محسن آسوری، بعدازظهر دوشنبه در کارگروه سلامت آمل از برگزاری کارگاه بین المللی پایش و کنترل هاری با حضور ٢٢ نفر از ۱۶ کشور دنیا در آمل خبر داد و افزود: این کارگاه بین المللی از ۱۶ تا ٢٧ مهر در پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران برگزار می شود.

رئیس پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه از ۱۴ کشور در این کارگاه سخنرانی خواهند کرد، گفت: کارشناسانی از هشت کشور در آمل حضور می یابند اما سخنرانان دیگر به صورت ویدئو کنفرانس اجرا خواهند داشت.

آسوری اظهار کرد: از ۶٨ کشور در فراخوان این کارگاه شرکت کردند که پس از امتحانات ۲۲ نفر از ۱۶ کشور انتخاب شدند.

رئیس پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران با اشاره به کشورهایی که در آمل حضور خواهند یافت اشاره کرد و گفت: از کشور های سوئیس، فرانسه، بلژیک، مالتا، ترکیه، کامبوج، کامرون، چاد، پاکستان، بنگلادش، هند، بوتان، آفریقای جنوبی، ایتالیا، اسپانیا، نپال، انگلیس، آذربایجان، لیبی، مراکش، عراق و تونس حضور دارند  

وی با اشاره به اینکه ٨۰ درصد عامل هاری، سگ ها هستند، ادامه داد: طبق گزارش های سازمان جهانی، اگر ٧۰ درصد سگ های کشور ساماندهی شوند آن کشور با هاری خداحافظی خواهد کرد.

آسوری با اشاره به اینکه طبق آمار سازمان جهانی در هر ۱۰ دقیقه یک نفر مبتلا به بیماری هاری می شود، افزود: با توجه به اینکه این بیماری ۱۰۰ درصد کشنده است اما ۱۰۰ درصد قابل پیشگیری هم است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در استان مازندران نزدیک به ۱۰ هزار نفر با گزش سگ به بیماری هاری مبتلا شدند، ادامه داد: همیشه اعلام می کنیم پیشگیری بهتر از درمان است اما برای درمان هزینه های زیادی را متقبل می شویم ولی برای پیشگیری هزینه نمی کنیم.

آسوری با اشاره به اینکه با افزایش گزش روبرو بودیم اما کاهش مرگ و میر را داریم، ادامه داد: نظام مراقبتی در ایران وجود دارد که این مهم برای پیشگری بسیار خوب است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.