با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

هزینه 28 میلیاردی در حوزه ایمن‌سازی زیرساخت‌های مازندران

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران گفت: 28 میلیارد تومان در حوزه ایمن ساختن زیرساخت‌های استان هزینه کردیم و رتبه نخست را در کشور به دست آوردیم.

منتشر شده

در

حسین منفردی در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون 20 درصد از گردشگران نوروزی کشور وارد مازندران شدند، اظهار کرد: از 34 میلیون مسافر و گردشگری که در اقصی نقاط کشور حضور پیدا کردند، حدود هفت میلیون آن تاکنون وارد مازندران شدند.

وی ادامه داد: سیل و بارش باران در همه جای دنیا سبب می‌شود مسافران و گردشگران کمتری در مناطق گردشگری حضور پیدا کنند اما امسال با وقوع سیل در مازندران از حجم گردشگری کاسته نشد و با مهمان نوازی و اقلیم خدادادی که استان ما دارد مسافران زیادی در استان مازندران حضور پیدا کردند.

منفردی درباره پدافند چه ارتباطی به گردشگری دارد؟ گفت: حوادث طبیعی مانند سیل، طوفان و زلزله جزء وظیفه‌مندی حوزه مدیریت بحران است اما تهدیداتی که انسان‌ساز باشد و از سوی بدخواهان ایران باشد کار ذاتی پدافند غیرعامل است که در این زمینه ورود پیدا می‌کند.

 مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران افزود: در پدافند غیرعامل از تمامی ظرفیت جامعه و دستگاه‌های اجرایی استفاده می‌کنیم و جزء اعضاء کارگروه‌های ما هستند و ما بدون مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی کاری نمی‌کنیم.

این مسؤول با بیان اینکه پدافند غیرعامل برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدتی برای گردشگری دارد، گفت: در حوزه بلند مدت مازندران به عنوان دومین استان کشور است که مطالعات طرح جامع پدافند را در سال گذشته به اتمام رساند.

وی اضافه کرد: 28 میلیارد تومان در حوزه ایمن ساختن زیرساخت‌های استان هزینه شد و رتبه نخست را در کشور به دست آوردیم.

منفردی اظهار کرد: 15.7 درصد کل اعتبارات کشور در حوزه زیرساختی، به مازندران اختصاص یافت.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران افزود: در طرح جامع پدافند تمامی مناطق استان را شناسایی و طبقه‌بندی کردیم.

این مسؤول ادامه داد: در سیل اخیر اقدامات کوتاه مدت در تمام شهرستان‌ها اسکان‌های موقت و اضطراری را شناسایی کردیم.

وی به سیل اخیر در مازندران اشاره کرد و گفت: پدافند غیرعامل جزء اولین دستگاه‌هایی بود که در اولین روز سیل کمتر از یک ساعت در مناطق سیل زده حضور پیدا کرد و با رویکرد آسیب شناسانه وارد این مناطق شدند تا عملکرد دستگاه‌ها را در خدمات‌رسانی و ضعف‌های زیرساخت‌ها را شناسایی کنند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.