با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

هشدار استاندار مازندران نسبت به تغییر کاربری اراضی کشاورزی

استاندار مازندران هرگونه تغییر کاربری زمین های کشاورزی و باغی را برای توسعه استان زیانبار دانست و تاکید کرد که با متخلفان بدون هرگونه اغماضی برخورد خواهد شد.

منتشر شده

در

محمد اسلامی روز چهارشنبه در آئین نمادین واگذاری اسناد بخشی از املاک بنیاد علوی به روستائیان مازندران در آمل ، گفت : انتظار این است کشاورزانی که زمین های رایگان بنیاد علوی به آنها واگذار شده ، به هیچ عنوان فکر تغییر کاربری نباشند.
وی افزود : افتخار ما این است که بتوانیم با اقتصاد کشاورزی موجب شکوفایی کشور شده و بار تولید محصولات مورد نیاز کشور را بر عهده بگیریم.
استاندار مازندران واگذاری اسناد زمین های کشاورزی بنیاد علوی به روستائیان را نوعی پشتوانه سازی اقتصادی و قانونی برای آنان دانست و گفت : روستائیان مازندران نه تنها به فکر تغییر کاربری زمین هایشان نباشند ، بلکه باید با افزایش تولید بتوانیم نیازهای کشور را رفع کنیم تا از واردات بی نیاز شویم .
اسلامی سکونت 42 درصد از جمعیت مازندران در روستاها را نقطه قوت این استان در مقایسه با دیگر مناطق کشور دانست و تاکید کرد که زمین های حاصلخیز کشاورزی مهم ترین دلیل ماندگاری این میزان جمعیت در روستاهای استان است و باید با افزایش بهره وری زمین های کشاورزی و باغی ، بر تعداد جمعیت روستائی استان اضافه کرد.
وی رونق تولید ، افزایش بهره وری و دانش بنیان شدن فعالیت ها در بخش های مختلف از جمله کشاورزی را راهکار حل معضل بیکاری و کاهش واردات دانست و گفت : روستائیان مازندران با عدم تغییر کاربری اراضی کشاورزی و افزایش بهره وری کشت ، نقش بی بدیلی در خودکفایی کشور و بی نیازی به واردات دارند.
اسلامی اضافه کرد : اینکه مدام از واردات انتقاد کنیم درست نیست ، بلکه باید با افزایش تولید بتوانیم نیازهای کشور را رفع کنیم تا از واردات بی نیاز شویم.
** فقرزدائی ، هدف انقلاب اسلامی
استاندار مازندران مهم ترین هدف انقلاب اسلامی را عزت روزافزون ملت ایران برشمرد و گفت : یکی از برنامه های مهم در این زمینه کاهش فقر و کمک به قشر ضعیف جامعه بوده که همواره در دستور کار قرار داشته است و امروز واگذاری اسناد املاک بنیاد علوی نمونه ای از این اقدام نظام جمهوری اسلامی به شمار می رود.
وی با تاکید بر اینکه نقش ارزنده نظام جمهوری اسلامی در توانمندسازی قشر مستضعف امروز بر هیچ کس پوشیده نیست ، افزود : توانمندسازی مردم از اهداف دولت و نظام است و باید به آن جامه عمل پوشانده شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این آئین که با حضور رئیس بنیاد مستضعفان در روستای ' طوله کلا ' از بخش دابودشت شهرستان آمل برگزار شد ، سند یکهزار و 350 فقره قطعه از زمین های کشاورزی متعلق به بنیاد علوی در مازندران به ذینفعان آن واگذار شد.
این ششمین مرحله از واگذاری اسناد املاک بنیاد علوی در مازندران بود و بر اساس گزارش های رسمی تاکنون اسناد بیش از 6 هزار و 600 قطعه از این املاک در استان به افراد ذینفع واگذار شده است .
زمین های بنیاد علوی زمین هایی است که در دوره پهلوی اول و دوم از مالکان آن گرفته شده و به نام بنیاد پهلوی سند خورده بود. این زمین ها پس از انقلاب در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت و با تاسیس بنیاد علوی به این بنیاد رسید.
بنیاد علوی آذر ماه سال 66 به عنوان یک شرکت و موسسه غیر تجاری ثبت شد و در سال 84 همزمان با تغییر مدیریت به عنوان بازوی بنیاد مستضعفان، فعالیت خود را در امور خیریه و عام المنفعه آغاز کرد.
بر اساس مقرراتی که در اواخر سال 91 مصوب شد ، اسناد بخشی از زمین های بنیاد علوی برای افرادی که زیر پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی هستند ، رایگان صادر می شود .
بر اساس این مقررات ، صدور سند برای واحدهای مسکونی این دسته از افراد در مناطق روستائی تا سقف 400 متر مربع و در مناطق شهری نیز تا سقف 250 مترمربع رایگان است.
همچنین صدور اسناد برای واحدهای تجاری روستائی و شهری تا سقف 25 مترمربع ، برای اراضی زراعی و باغی روستائی تا سقف 2 هزار و 500 متر مربع و زمین های زراعی و باغی شهری تا سقف یکهزار و 500 متر مربع و برای سایر کاربری ها تا سقف 100 مترمربع رایگان خواهد بود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.