با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

هشدار باد و رگبارهای بارانی در مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به هشدار سطح زرد به‌ویژه در ارتفاعات استان، گفت: از پنج‌شنبه شب شاهد وزش باد شدید موقتی گاهی با رگبار بارانی و احتمال رعدوبرق در آسمان مازندران هستیم.

منتشر شده

در

سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران، با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی در سطح استان ، اظهار کرد: از پنج‌شنبه شب ۱۲ تا جمعه شب ۱۳ اسفند ماه امسال شاهد وزش باد شدید موقتی گاهی با رگبار باران و احتمال رعدوبرق در آسمان مازندران هستیم.

وی با بیان اینکه این سامانه سطح استان به‌ویژه ارتفاعات مازندران را تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزود: آسیب به سازه‌های کم مقاوم و احتمال ریزش سنگ در جاده‌ها و محورهای کوهستانی از مخاطرات این سامانه محسوب می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت این سامانه، تاکید بر مقاوم‏‌سازی سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات و مدیریت کاهش مصرف انرژی توصیه می‌شود.

رضوی یادآور شد: دریای مازندران نیز از پنج‌شنبه شب مواج می‌شود.

وی با اشاره به کاهش ابرناکی آسمان مازندران از اواخر روز شنبه، یادآور شد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی روز یک‌شنبه مجددا بارندگی خواهیم داشت که جزئیات آن در روزهای آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.