با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

هفتمین رویداد ملی «اشکواره حسینی» با رقابت ۶ هزار و ۷۰۰ اثر هنری پایان یافت

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر /دبیرکل هفتمین اشکواره ملی فرهنگی و هنری حسینی گفت: این رویداد مهم فرهنگی و مذهبی پس از داوری ۶ هزار و ۷۰۰ اثر از هنرمندان داخلی و خارجی به کار خود پایان داد.

امید خزر در آئین اختتامیه هفتمین اشکواره ملی فرهنگی و هنری حسینی، اظهار کرد: هم اکنون اشکواره فرهنگی و هنری حسینی در هفتمین دوره برگزاری به صورت ملی برگزار می شود و امسال استقبال بسیار خوبی از هنرمندان سراسر کشور شد.
وی با اشاره به برگزاری متوالی هفت دوره اشکواره حسینی، افزود: این رویداد مهم فرهنگی و مذهبی در 6 بخش رسانه، شعر، عکس، کودک و نوجوان، داستان کوتاه و تئاتر خیابانی برگزار شد و در بخش عکس بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ اثر به دبیرخانه دائمی ارسال شد.
دبیرکل هفتمین اشکواره ملی فرهنگی و هنری حسینی تصریح کرد: تعداد ۴۸۵ عکاس از ۳۱ استان و سه کشور عراق، کویت و بحرین آثار خود را ارسال کردند.خزر بیان کرد: در بخش داستان کوتاه ۳۰۰ اثر از هنرمندان ۱۷ استان دو مرحله داوری شد تا نفرات برتر معرفی شوند همچنین در بخش نمایش خیابانی هم ۲۷ اثر توسط ۱۷ استان کشور با هم رقابت کردند.
وی با بیان اینکه در بخش کودک و نوجوان در چهار بخش تعداد ۵۰۰ اثر شرکت کردند، یادآور شد: در بخش شعر رقابت ها بسیار تنگاتنگ بوده و از سوی ۶۵۰ شاعر تعداد یک هزار و ۴۵۰ شعر داوری شد.خزر با اعلام اینکه در حوزه رسانه که در سه رشته گزارش، مصاحبه و یادداشت آثار ارسال شد بیش از ۲۴۰ اثر با هم به رقابت پرداختند که در نهایت ۴۵ اثر به مرحله پایانی رسیدند.
وی بیان کرد: در هفتمین دوره اشکواره حسینی که به صورت ملی برگزار شد تعداد ۲ هزار و ۱۰۰ هنرمند و فعال هنری از استان‌های مختلف ایران با هم رقابت داشتند همچنین آثار هنرمندانی از کشورهای عراق، کویت و بحرین هم در این رویداد مهم شرکت داده شد.

خزر گفت: در پایان بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ به دبیرخانه دائمی اشکواره حسینی ارسال شد و از نفرات برتر با اهدای لوح سپاس، تندیس اشکواره حسینی و هدایایی قدردانی شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.