با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

هفته وقف با نمایش پیشرفت های فراوان اداره اوقاف وامور خیریه آمل

منتشر شده

در

آمل نیوز- زهرا فلاح / هفته وقف امسال در شهرستان آمل بسیار پربار بود و همایش یاوران وقف به همراه آئین افتتاح و کلنگ زنی ۴۰  پروژه سرمایه گذاری موقوفات و بقاع متبرکه مازندران، بهره برداری از فاز نخست آستانه امامزاده عبدالله این شهرستان و رونمایی از نمایشگاه زنجیره تولیدات کشاورزی وقف در استان با حضور یوسف نوری استاندار مازندران، حجت الاسلام حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، حجت الاسلام محمدهادی بهرامی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل و دیگر مسؤولان با شکوه برگزار شد.

یوسف نوری استاندار مازندران با اعلام اینکه امامزادگان حق عظیم بر گردن ما دارند و امروزه آرامگاه آنها مأمن همه دلدادگان اهل بیت است، بیان کرد: امامزادگان عزت آفرین هستند و متولیان امامزادگان باید بدانند که با خدمت به زائران اجر دنیوی و اخروی بی پایان می گیرند.

وی با بیان اینکه آمل از شهرهای شاخص کشور است، افزود: باید در آینده نزدیک وقف در زمینه فناوری های نوین و گسترش صنایع تبدیلی در حوزه های مختلف ایفای نقش کند و الگوی کشت بهره ور را وقف به کشاورزان آموزش دهد.

حجت السلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به انجام ۸۵ مورد وقف در مازندران، گفت: برای نخستین بار وقف هسته ای در مازندران انجام شده که در آن یک کارخانه شالیکوبی و ۳ هزار متر باغ پس از شهادت شهید فخری زاده با این نیت وقف شده است.

وی با اشاره به انجام ۳۶۴ وقف در استان طی ساله های اخیر، گفت: در دو سال گذشته تاکنون ۸۵ وقف جدید در مازندران اتفاق افتاده که بیش از ۹۰ درصد آن موقوفات منفعتی بودند.

حجت الاسلام محمدهادی بهرامی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با بیان اینکه یک هزار و ۳۱۰۱ موقوفه در این شهرستان داریم، گفت: تعداد ۴۲ هزار رقبه متصرفی و غیرمتصرفی در شهرستان آمل فعال است همچنین تعداد یک هزار و 301 موقوفه در آمل داریم.

وی افزود: در مجموع تعداد ۴۲ هزار رقبه در شهرستان آمل فعال است که این تعداد ۲۰ هزار و ۹۰۰ رقبه متصرفی بوده و ۲ هزار و ۲۰۰ رقبه غیرمتصرفی است.

بهرامی تصریح کرد: تعداد ۵۳۸ موقوفه در این شهرستان انتفاعی است.

وی با بیان اینکه تعداد ۲۴۰ تکایا و ۱۳۴ حسینیه در این شهرستان فعالیت داشته و از محافل و مناسبت های دینی و مذهبی میزبانی دارند، بیان کرد: تعداد ۱۸ ابوالفضلی، ۱۴ زینبیه، ۲۰ فاطمیه، ۲۲ آرامستان و چهار حوزه علمیه فعال است.بهرامی با اعلام اینکه تعداد ۹۹ امامزاده در شهرستان مکان عرض ارادت علاقمندان و عاشقان آستان اهل بیت عصمت و طهارت است، بیان کرد: تعداد ۶۰ امامزاده فعال بوده و برای بقاع شاخص نیز ۱۷ میلیارد تومان هزینه شد.

بهرامی متذکر شد: در نخستین روزهای هفته وقف با همکاری اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) در آستانه ماه مهر و بازگشایی مدارس سال تحصیلی جدید تاکنون حدود یک هزار سبد لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمندان توزیع شد.

وی گفت: این بسته های مهر تحصیلی به ارزش هر بسته ۷ میلیون ریال و در مجموع به ارزش ۷ میلیارد ریال با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه، کمیته امداد امام خمینی و مرکز نیکوکاری فرهنگی جهادی امام حسن مجتبی (ع) تهیه شده تا در اختیار دانش آموزان نیازمند جامعه هدف گیرد.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *