با ما همراه باشید

سیاست

همایش فرصت‌های سرمایه گذاری، رزمایش بزرگ اقتصادی است/ احصای 1100 فرصت سرمایه گذاری مازندران

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر/ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اعلام اینکه برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری، یک رزمایش بزرگ اقتصادی است، گفت: بیش از یک هزار و 100 فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران پس از هفت همایش احصا شد.

حسن خیریان‌پور در بازدید از هفتمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری مازندران، اظهار کرد: مازندران از استان های شاخص و سرآمد در حوزه‌های مختلف گردشگری، صنعت، تولید، تجارت، مواهب طبیعی، معادن و کشاورزی، صنایع دستی است که این استان شمالی کشور را به صورت ویژه متمایز کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه و الفعل در استان، گفت: با توجه به برگزاری هفت مرحله از همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری به همراه نمایشگاه، پنل تخصصی و کارگاه‌های آموزشی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مازندران شناسایی شده و توانمندی و ظرفیت‌های سه شهرستان آمل، نور و محمودآباد ویژه بررسی شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران با بیان اینکه شناسایی ظرفیت‌ها برای همه مردم مازندران و فعالان اقتصادی جذابیت دارد، گفت: برگزاری تجمیعی همایش‌ها در کنار هم باعث می‌شود تا از ظرفیت‌های خود آگاهی داشته باشیم و بدانیم چه اقدامی باید انجام دهیم.

وی با اعلام اینکه برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری رزمایش بزرگ اقتصادی در مازندران است، ادامه داد: این مهم تمرین برای فعالان اقتصادی و مسؤولان با نگاه گره‌گشایی و تسهیل‌گری برای رفع مشکلات برای جذب سرمایه‌گذاران است.

خیریان‌پور با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم به رشد اقتصادی ۸ درصدی برسیم باید دو اقدام مهم ارتقای بهره‌وری و ارتقای سرمایه‌گذاری را در دستور کار قرار دهیم، یادآور شد: در مجموع بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ فرصت سرمایه ‌گذاری در مازندران احصا شد، با اعلام نتایج آماری این فرصت‌ها در سایت اداره کل اقتصادی و دارایی مازندران قرار می‌‎گیرد تا شرایط لازم برای سرمایه‌گذاران در دسترس باشد.

وی با بیان اینکه آنچه که مورد هدف است این بوده که ظرفیت شناسایی، عرضه و زمین تسهیل‌گری مهیا شود تا سرمایه‌گذران بخش خصوصی به میدان بیایند، اظهار کرد: تلفیق هفت همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری مازندران برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری مازندران در ابتدای سال ۱۴۰۲ با حضور فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران داخلی و دعوت از سرمایه‌گذاران خارجی خواهد بود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.