با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

همچنان درگیر ویروس کرونا در آمل هستیم/ بیمارستان امام خمینی پذیرای بیماران کرونایی

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل با اشاره به استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای مقابله با کرونا ویروس در این شهرستان، گفت: همچنان درگیر ویروس کرونا در آمل هستیم و میزان ابتلای آن به عدد صفر نرسیده است.

منتشر شده

در

فرامرز اکبری در نخستین جلسه شورای اداری این شهرستان که با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در سالن همایش‌های شهدای ششم بهمن فرمانداری ویژه برگزار شد، اظهار کرد: با ورود ویروس منحوس کرونا در کشور شاهد رشد و شیوع آن اوایل اسفند ماه گذشته در شهرستان آمل بودیم.

وی با اشاره به اینکه روزهای سختی را به همراه کادر درمان، پزشکان و پرستاران برای درمان بیماران کرونایی داشتیم، افزود: از هفته دوم اسفند گذشته پیک شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری آن در آمل آغاز شده و این روند تا نیمه‌های فروردین امسال ادامه داشت تا اینکه از آن عبور کردیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل با بیان اینکه همچنان درگیر ویروس کرونا در آمل هستیم و میزان ابتلای آن به عدد صفر نرسیده است، تصریح کرد: بیمارستان امام خمینی آمل در نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا به عنوان سانتر پذیرش بیماران کرونایی بلوک چهار بیمارانی از شهرستان نور تا بابلسر را پذیرش داشته و پس از آن کم‌کم همه بیمارستان‌ها درگیر بیماران کرونایی شدند.

این مسؤول با اعلام اینکه تمام ظرفیت‌های شهرستان برای مقابله با کرونا ویروس یا کووید ۱۹ به کار گرفته شد، یادآور شد: این دوره بسیار سخت را با کمترین صدمات نسبت به شهرهای دیگر مازندران به سر بردیم.

اکبری با بیان اینکه ظرفیت این شهرستان در ویروس کرونا به نقطه انفجار نرسیده ولی به گونه‌ای بیشترین آسیب را متحمل شدیم، افزود: براساس آمل بیش از ۱۲ درصد مردم ما درگیر این ویروس شدند ولی با توجه به درگیری ۱۲ درصدی آسیب بسیار زیادی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه بیشتر شهرهای دنیا هم‌اکنون دوران پیک را گذراندند، بیان کرد: همچنان اطلاعات‌مان در مورد بیماری کرونا ویروس بسیار اندک است ولی طی چند روز گذشته مجدد تعداد بستری‌ها افزایش داشته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل متذکر شد: همچنان مردم باید بیشترین رعایت موارد بهداشتی را برای عدم ابتلا به کرونا در دستور کار قرار دهند و بهداشت فردی، شستن مستمر دست، استفاده از ماسک و دستکش در اولویت باشد.

این مسؤول با اشاره به لزوم رعایت بهداشت در نانوایی‌ها، پمپ بنزین، امکان عمومی، مدارس و سالن‌های مختلف، یادآور شد: باید همیشه و در هر زمان نسبت به بیماری‌های عفونی هوشیار بوده و موارد ایمنی را رعایت کنیم.

اکبری با قدردانی از کمیته پشتیبانی ویروس کرونا، خیران، کمک‌های مردمی، نیروی مقامت بسیج، سپاه پاسداران و گروه‌های جهادی، افزود: یکی از نهادهایی که باعث کاهش دغدغه و افزایش آرامش خاطر برای بازماندگان افراد فوت شده بر اثر ابتلا به ویروس کرونا بوده سازمان تبلیغات اسلامی و روحانیونی بودند که در بدترین شرایط مسؤولیت تدفین، کفن و شستن اموات کرونایی را متقبل شدند.

وی با اشاره به اینکه در این ایام همه مردان و زنان وارد میدان شدند و همانند روزهای جنگ تحمیلی هر کس سعی داشت به هر نحوی گره از مشکلی بگشاید، خاطرنشان کرد: ضدعفونی کردن معابر و خیابان‌ها، توزیع گسترده محلول‌های ضدعفونی سطوح و دست، سم‌پاشی، تهیه و توزیه کیت‌های حفاظتی، ماسک، دستکش و لوازم مورد نیاز کادر درمان، تهیه آبمیوه و غذاهای گرم تنها بخشی از کمک‌های بی‌کران مردمی، خیران و نیروهای جهادی بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل با اشاره به اینکه نمونه‌برداری و تست پی‌سی‌آر برای تشخیص کرونا در این شهرستان اندک بوده است، بیان کرد: دلایل کمبود نمونه‌برداری‌ها مسئله‌ای کشوری است.

این مسؤول با اشاره به اینکه از بین تعداد ۷۴۵ بیمار بستری شده کرونایی در این شهرستان ۱۷۵ مورد کرونا مثبت بودند، بیان کرد: نمونه‌گیری حدود ۵۰۰ مورد سرپایی از بیماران با ۱۰۰ مورد مثبت کرونا مواجه شد که این آمار برای ۲۰ روز گذشته است.

اکبری با اعلام بکارگیری دو گروه از شبکه بهداشت و درمان جهت نمونه‌گیری کرونا از ۲۰ روز گذشته تاکنون، گفت: هم‌اکنون تنها بیمارستان این شهرستان که بیماران کرونایی را در خود پذیرش می‌کند بیمارستان امام خمینی(ره) است که حدود ۴۰ بیمار بستری دارد هرچند تعداد اندکی از بیماران این روزها در بیمارستان شمال پذیرش شدند./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.