با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

هنر بهترین و تاثیرگذارترین روش برای اشاعه فرهنگ عاشورایی

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: بهترین، ساده ترین و تاثیرگذارترین ابزار برای اشاعه فرهنگ عاشورایی و حسینی استفاده از ابزار هنر است.
احسان آهنگر در آئین اختتامیه هفتمین اشکواره ملی فرهنگی و هنری حسینی، اظهار کرد: جریان های زیادی در طول تاریخ اتفاق افتاد ولی هیچ حرکت و قیامی همانند عاشورا و قیام امام حسین(ع) ماندگار نماند.
وی افزود: نهضت عاشورا همیشه جاوید و زنده است و سال به سال پرشورتر و بانشاط تر برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: اگر می بینیم بعد هزار و ۴۰۰ سال برای گرامیداشت ایام شهادت امام سوم شیعیان و یارانش همه مردم می آیند و عزاداری می کنند باید بدانیم چندین عامل باعث ماندگاری و جاوید شدن قیام عاشورا شده است.
آهنگر با اشاره به لزوم زنده نگهداشتن قیام عاشورا، گفت: امام حسین(ع) و یارانش همه هستی خود را به کف دست گرفتند و برای رضای خدا قیام کردند، اگر در مسیری با خداوند معامله کنید خداوند خود پاداش عظیم به شما می دهد.
وی با اعلام نقش برجسته اهل بیت در زنده نگهداشتن قیام عاشورا، خاطرنشان کرد: اگر امروزه حرکت عظیم و میلیونی پیاده روی اربعین از نجف تا کربلا را مشاهده می کنیم سراسر درس و پند است زیرا این گردهمایی بزرگ حماسه کم نظیر بوده که هر سال با شکوه و ارزش بیشتر تکرار می شود.
آهنگر متذکر شد: یکی از مهمترین عواملی که باعث زنده نگهداشتن قیام عاشورا شد، استفاده از ابزار هنر است. وی با اشاره به لزوم گسترش ترویج فرهنگ عاشورا توسط هنرمندان با استفاده از ابزار هنر، یادآور شد: امروزه استفاده از هنر آئینی و کهن همانند تعزیه، شعر و نمایش با بهره از ساده ترین و تاثیرگذارترین ابزار برای اشاعه فرهنگ عاشورایی و حسینی شاخص بوده که این مهم استفاده از زبان هنر در بیان ارزش ها و اعتقادات است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: برگزاری هفتمین دوره اشکواره ملی حسینی فرصت بسیار مناسب برای اشاعه فرهنگ عاشورایی، نهضت کربلا و تبیین فرهنگ حسینی است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.