با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

هیاهوی مجازی برای استیضاح شهردار آمل/ اعضای شورا بی‌خبرند!

با پیچیده شدن خبر طرح سوال از سید حمید هاشمی سی و هشتمین شهردار آمل در جلسه شورای علنی شورا، تعدادی از اعضای شورای اسلامی این شهر از طرح سوال یا استیضاح شهردار اظهار بی‌اطلاعی کردند.

منتشر شده

در

با تعطیلی قریب به دو ماهه جلسات شورای اسلامی شهر آمل، به دلیل کرونا، نخستین جلسه این شورا به منظور بررسی بودجه سال ۹۹ شهرداری آمل برگزار شد.

جلسات دیگر علنی شورا با عنوان بررسی بودجه ۹۹ با حضور شهردار، معاونانش و مسؤولان امور مالی این سازمان ادامه یافت و اکنون در پایان چندین جلسه علنی و پس از گذشت چهار هفته از بررسی موضوع بودجه۹۹، هنوز در خصوص تعیین و تکلیف این امر مصوبه ای اتخاذ نشده و شورای شهر آمل نتوانسته است بودجه این شهرداری را مصوب کند.

اما در پی این کندکاری‌های شورانشینان شهر آمل، انتشار خبری مبنی بر طرح سوال از سید حمید هاشمی شهردار آمل با ارائه نامه‌ای به دفتر شهردار به اطلاع‌رسانی عموم آن هم از طریق فضای مجازی رسید.

در این ۶ سوال مطرح شده از سوی شورای شهر یکی از موضوعات صدور پروانه ساختمانی به میان آمده که مجوز آن قبل از آمدن این شهردار فعلی صادر شده بود و در اجرای آن نیز ردپای امضای معاونت برکنار شده این شهرداری به چشم می‌خورد.

طبق گفته تعدادی از کانال ها و فضای مجازی؛ شورانشینان آملی در ادامه این نامه از عملکرد ضعیف شهردار بر اجرای پروژه‌های عمرانی سخن گفتند،  در حالی که شورانشینان با گذشت چهار هفته از بررسی بودجه ۹۹ هنوز مصوبه ای تعیین نکردند تا شهردار هاشمی به طور جدی اجرای پروژه های عمرانی را آغاز کند. 

شهردار تازه نفسی که شش ماه وارد ساختمان شهرداری آمل شده است در حالی از سوی شورانشینان مورد سوال قرار گرفت که از ۹ عضو شورا چهار نفر از آنها اذعان بی‌اطلاعی از طرح سوال و یا استیضاح کردند.

محمد محمدی عضو شورای شهر که در تهران به سر می برند، در تماس تلفنی گفت: خبر طرح سوال را در فضای مجازی مشاهده کردم و از آن طریق اطلاع یافتم و در خصوص این نامه امضایی نکردم.

فرزین محمودی پاتی نیز با عنوان اینکه استیضاح شهردار مطرح نشده است، گفت: بنده به مانند شما در جریان طرح سوال در تلگرام و فضای مجازی مطلع شدم و در این طرح سؤال حضور نداشتم.

وی افزود: استیضاح شهردار زمانی قطعی می شود که شهردار پس از طرح سوال ۱۰ روز فرصت پاسخگویی و قانع کردن اعضای شورای شهر را دارد در غیراین صورت استیضاح مطرح می‌شود.

قاسم رسولی از طرح سوال و یا استیضاح شهردار اظهار بی‌اطلاعی کرد و عنوان کرد: چطور نامه‌ای با نام طرح سوال شهردار به دفتر شهردار ارسال شد که چهار عضو شورا در جریان این نامه نیستند.

به نظر می رسد، حال که هیأت رییسه شورای اسلامی شهر آمل در اداره جلسات بودجه مورد انتقاد قرار گرفته و نتوانستند عملکرد خوبی در این زمینه داشته باشند، با شایعه کردن طرح سوال از شهردار، به دنبال   فرافکنی در این زمینه هستند.

عدم تحویل بودجه به شهرداری یکی از دلایل مهم توقف پروژه‌های عمرانی در شهر آمل به شمار می‌رود و شورای شهر آمل بیش از سه ماه در تصویب بودجه تعلل کرده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.