با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

هیچ واحد تولیدی مازندران به دلیل کرونا از چرخه خارج نشد

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه کرونا به واحدهای تولیدی خسارت های زیادی وارد کرده است، گفت: هیچ واحدی به دلیل کرونا از چرخه تولید حذف نشده است.

منتشر شده

در

سید مجتبی رضوی  قانون موانع رفع تولید را از جمله بسترها برای رونق تولید دانست و گفت: این قانون منجر به تشکیل ستادهای تخصصی تسهیل و رفع وموانع تولید شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون از همه ظرفیت‌های این قانون بهره برداری نشده است، نگرش‌های بخشی را سبب آسیب رسیدن به تولید دانست و افزود: باید سازمان‌ها و دستگاه‌ها با یکدیگر هماهنگ و منجسم شوند و تضاد منافع موجود را از بین برند.

وی یادآور شد: همه دستگاه‌های باید به لوکوموتیو تولید وصل شوند و آنچه که به تولید و اقتصاد مبتنی بر صادرات می‌تواند کمک کند، مبنای محاسبات قرار گیرد.

رئیس خانه صنعت مازندران تصریح کرد: اگر در این حوزه به عنوان نمونه بانک‌ها یا سازمان تأمین اجتماعی بخواهند منافع خود را مطرح کنند، چیزی از تولید باقی نخواهد ماند.

رضوی با اظهار اینکه تولید در کشور ما به جای بازار سرمایه به بازار مالی تکیه دارد، ادامه داد: تولید در کشور ما ارتباط تنگاتنگی با بانک‌ها دارد و زیرساخت‌های بانکی از سال قبل تاکنون دست نخورده باقی مانده است.

وی افزود: در بانک‌های نگرش عرضه گران پول به تولیدکننده حاکم است و این پول گران قدرت رقابت را با رقبای خارجی خواهد گرفت، از این رو باید نگرش نسبت به تولید فرق کند و جد بیندیشیم.

رئیس خانه صمت مازندران تاکید کرد در نظر جدید بانک‌ها باید در کنار سازمان‌های دیگر پشت تولید قرار گیرند و چرخ تولید را به حرکت درآورند.

رضوی با عنوان اینکه کرونا بر حوزه‌های مختلف اقتصاد در کشور و استان تأثیر گذاشته است، گفت: تقریباً صنعت گردشگری و سیاحتی حدود دو سال به حالت فلج درآمده است.

وی افزود: هتل‌ها، رستوران‌ها و گردشگاه‌ها دچار ورشکستگی هستند و در بخش تولید نیز آسیب‌های جدی را شاهد بودیم و تعطیلی‌ها سبب می‌شود تا ترنول مالی تولید دچار آسیب شود.

رئیس خانه صمت مازندران تصریح کرد: قطعی‌های گاز، برق و انرژی سبب بروز آسیب جدی به تولید می‌شود و این درحالی است که هر روز بر بدهی واحدهای تولیدی افزوده می‌شود.

رضوی گفت: خوشبختانه در استان واحد تولیدی که به دلیل کرونا تعطیل شده باشد، وجود ندارد اما واحدهای زیادی به دلایل دیگر بسته و تعطیل شدند و این نشان می‌دهد که واحدهای تولیدی با جدیت زیادی تلاش کردند که سرپا بمانند و به جامعه خدمات دهند.

وی درعین حال تصریح کرد واحد تولید براثر شیوع کرونا آسیب‌های زیادی دیدند اما از چرخه تولید به این دلیل خارج نشدند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.